Isnin, 8 September 2014

Tanda-tanda dalam diri kita, masih ada IMAN.


Salam buat semua. Lama aku tak update blog kesayangan aku ni. Aku sibuk. Sibuk dengan tugasan harian. Terkejar ke sana terkejar ke situ. Tak cukup tangan, kaki pun aku gunakan. Hee..

Terpanjang pula mukadimah aku. Aku kalau berpeluang menulis, gitulah jadinya. Tadi, sambil tunggu azan Isyak, aku layan ceramah daripada Ustaz Shamsuri Hj Ahmad. Semasa dia sebut, macam mana kita nak tau yang kita ni, ada iman ke tak? Aku kerut dahi. Macam mana ye.

Katanya, kita tengok. Sampai tahap mana kita takut kat Allah.

Itu sahaja perkongsian aku kali ini. Sebelum terbang ilmu yang baru aku tahu, ada baiknya aku abadikan disini.

Have to go. Dating with mss. ;-)


Isnin, 18 Ogos 2014

Berhati-hati dengan hati

Anda juga harus memandang hati bukan hanya ketampanan dan kegagahan yang anda lihat hari ini. Ini kerana sekali anda telah bergelar seorang isteri, segala-galanya boleh terjadi andai dia tidak memiliki sekeping hati yang betul-betul boleh dipanggil hati.


Posted via Blogaway

Selasa, 12 Ogos 2014

Aku...ego?

Apabila ada ego dalam hati, cinta akan menjauh pergi. Retak akan menjadi belah. Malang, cuma sebentar. Gurau, senda cuma seketika. Tidak mampu lagi memutar jarum kenangan lama dengan hati yang telah berbeza.

Mereka cuba memperbaharui lokasi tanpa memperbaharui hati...


Posted via Blogaway

Isnin, 11 Ogos 2014

Aku sayang aku..

Jagalah perasaan sendiri agar ceria selalu. Insya Allah, keceriaan itu akan memudahkan kita menjaga perasaan pasangan kita. Orang yang gembira selalunya dapat mengembirakan orang lain.

Oleh itu hindarilah rasa benci, marah, kecewa, sayu dan putus asa. Tetapi jika kadang-kadang rasa negatif itu timbul jua, bermujahadahlah untuk memeranginya.

Jangan sekali-kali dibiarkan menetap lama dalam hati kita.


Posted via Blogaway
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...