Langkau ke kandungan utama

Catatan

© CERPEN

JANE.

"Hai, good morning Jane."
Wajah Aduka tetap tersenyum miang walaupun salam yang dia hulur Jane tak sambut.
"Sombongnya you ni."

"Bukan sombong tapi haram is haram."
Sambil ketawa Aduka melangkah masuk ke ruang kerjanya. Jane meneruskan kerja mengedit. Bahagian kerja yang dah siap ada sedikit perubahan. Dia dah biasa dengan usikan Aduka, suami kepada dua orang isteri.
"Jane, kau dah breakfast? Mai la join kami." Ajak Maya yang di tangan ada bungkusan nasi lemak dan secawan milo panas.
"Awal lagi ni, mai la makan dengan kami." Rose dah tolak pintu bilik mesyuarat guna bahu. Sama macam Maya, di tangan Rose ada secawan kopi panas dan bungkusan makanan. Entah apa menunya.
"Yelah, aku memang tunggu korang berdua. Tak sedap la makan sorang-sorang." Jane jeling jam dinding. Mereka ada lagi 15 minit sebelum waktu kerja bermula.
"Tak habis lagi miang Aduka tu? Aku nampak apa yang dia buat kat kau Jane. Padan muka dia, kau tak layan."

Catatan Terbaharu

Bawa pulang kebaikkan ke kampung untuk orang tersayang.

Dah cuba 'Skincare' Koolit dari Watson? Produk Natural terkini untuk kulit sihat dan cantik.

Victoria Sandwich Cake By Syakirah.

Eye Pro Vision, Kedai Spek Viral No.1 Malaysia. Spek siap dalam tempoh 1 jam!

Diary Covid-19 : Klinik Gigi.

Diari Covid-19 : Perintah Kawalan Pergerakkan Pemulihan.

Bisnes Online Bersama PG Mall. Laman e-dagang nombor 1 di Malaysia.

Periksa telur sebelum masak elak keracunan makanan.

Jump Rope, Lompat Tali adalah senaman hebat!