Wanita dan tips-tips untuk cantik tidak dapat di pisahkan. Wanita mana yang tidak mahu tampil cantik walaupun sekadar berbedak dan tanpa make-up tebal. Disiplin dalam rutin penjagaan wajah perlu jika mahu memelihara kulit agar kekal sihat.

Terjah blog milik Liliana Mardiana yang penuh dengan tip-tip kecantikan  untuk penjagaan wajah, rambut, cara makeup dan apa lagi yer. Tuan blog ini juga rajin review setiap produk yang telah di gunakannya. Dan setelah mendapat kebenaran bertulis, bersama ini saya kongsikan mitos nombor 5 mengenai penjagaan kulit wajah.

Mitos 5 : Lebih banyak menggunakan scrub dalam seminggu, lebih licin kulit hasilnya.

JANGAN BUAT BEGINI! Kulit seeloknya di scrub 2 atau 3 kali sahaja dalam seminggu. Memanglah kulit rasa best jer lepas guna scrub but trust me, it's not worth it, you might ends up with a red an sensitive skin for a long term.

Jadi jangan scrub terlalu kerap dan elakkan mengguna butiran scrub yang terlalu kasar sebab ia boleh menyebabkan kulit muka kita kasar.

Ada lagi 4 mitos yang telah di kongsikan oleh tuan blog. Kepada yang tak sabar hendak tahu semua mitos, sila terjah blog Liliana Mardiana. Jangan risau, tuan blog ini peramah orangnya.

Nota : Kaum Adam sekarang tidak kurang hebatnyer bab menjaga kulit wajah ni. Kalah perempuan bila sesekali mereka shopping produk penjagaan diri. Saya pernah melihat, LOREAL for MEN adalah antara produk pilihan mereka. 


2 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. kak..betul tue..
    scrub hanya perlu dipakai 2/3 kali seminggu..
    bukan lah hari-hari..
    ia akan menjejaskan kulit..
    trust me..hehe..
    klu tak trust..cuba lah.. ;)

    BalasPadam
  2. I tak jelita so I tak pernah jaga kulit muka. I biarlah jerawat tuh naik pas tuh I picit-picit.

    Buwehehehe...

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama