UTS Korban

Dah lama berhajat nak buat ibadah qurban tapi terpaksa tangguh sebab kos mahal? Jangan risau sebab UTS Trading adalah servis paling murah, mampu milik dan dah 8 tahun berpengalaman dalam melaksanakan ibadah korban di tanah suci Mekah. Aku dan suami pun dah pasang hajat nak buat korban dengan UTS sebab harga seekor kambing Qurban di laman web ialah RM320! Murahkan. (Sila rujuk laman web UTS Korban untuk harga terkini.)

UTS Trading adalah sebuah perniagaan yang menguruskan ibadah korban dan akikah di tanah suci Mekah. Memiliki kakitangan di Malaysia dan Saudi yang berpengalaman. Berhubung secara terus dengan pembekal di Saudi tanpa menggunakan khidmat orang tengah di Malaysia. Menggunakan pusat sembelihan yang diiktiraf oleh Kerajaan Saudi dan semua sembelihan adalah dijamin. Mereka tidak pernah melantik mana-mana agen jualan yang mewakili UTS Trading melainkan pendaftaran melalui laman web dan kakitangan syarikat yang sah sahaja.


Keutamaan Melakukan Ibadah Qurban


Di dalam Al-Quran terdapat beberapa ayat berkaitan ibadah korban antaranya firman Allah S.W.T. di dalam surah al-Kautsar ayat 2 bermaksud;

“Oleh itu, kerjakanlah sembahyang kerana Tuhanmu semata-mata, dan sembelihlah (qurban) sebagai (tanda) bersyukur”.

Ibadah korban merupakan satu ibadah (Ta’abbudi) yang amat mulia di sisi Allah SWT. Didalamnya terkandung banyak hikmah. Sejarah ibadah korban bermula pada zaman Nabi Ibrahim AS ketika peristiwa penyembelihan anaknya Nabi Ismail AS yang telah digantikan dengan seekor kambing dengan kuasa Allah SWT. Ibadah korban ini telah disyariatkan pada tahun ke-2 Hijrah.

Mengikut istilah fiqh, qurban (al-udhiyah) bermaksud menyembelih haiwan tertentu sama ada unta, lembu atau kambing dengan niat mendekatkan diri kepada Allah pada waktu tertentu iaitu bermula setelah selesainya Solat Hari Raya Aidil Adha (10 Zulhijjah) dan pada hari-hari Tasyriq (11,12 & 13 Zulhijjah) kerana beribadah kepada Allah SWT, iaitu sebagai menghidupkan syariat Nabi Ibrahim AS yang kemudiannya disyariatkan kepada Nabi Muhammad SAW.

Hikmah di sebalik pensyariatan ibadah korban ialah tanda kesyukuran atas nikmat Allah yang tidak terkira banyaknya dikurniakan sepanjang tahun dan juga dengan menunaikan ibadah korban boleh menghapuskan dosa-dosa kecil serta ibadah korban juga sedikit sebanyak boleh meringankan beban orang yang dalam kesempitan.

Harga Kambing di Mekah Lebih Rendah Berbanding di Malaysia


Kambing adalah makanan asasi di Mekah berbanding kita di Malaysia menjadikan harganya lebih rendah. Daging korban akan diagihkan kepada orang miskin di Mekah, seluruh Saudi dan di edarkan ke beberapa negara Islam yang miskin seperti :

Azerbaijan Bangladesh - Burkina Faso - Chad - Comoros - Djibouti - Gambia - Ghana Guinea Bissau - Guinea Conakry - Iraq - Jordan - Lubnan Liberia - Mali - Mauritania Mauritania - Mozambique Niger - Pakistan - Palestin - Senegal - Sierra Leone - Sudan - Syria - Tanzania

Pusat sembelihan di dalam tanah haram yang dilesenkan @ diberi permit.


Pusat sembelihan yang ada di tanah haram kurang daripada 10 dan tempat sembelihan Kilo Asyara Mekah Al Mukarramah menjadi pilihan UTS Korban. Pusat sembelihan di kawal oleh Baladiah (Majlis Bandaran) ketika Qurban dilaksanakan.

Kenapa bukti bergambar @ video secara individual tidak dapat diberikan?


Jemaah Haji pada tahun 1444H lebih kurang 2 juta orang. Purata sembelihan setiap orang Jemaah 1 ekor kambing iaitu sembelihan dam dan korban. Sembelihan korban yang dibuat oleh penduduk setempat dan orang luar di tanah haram sekitar 1 juta ekor kambing. Menjadikan jumlah keseluruhan sembelihan dalam tempoh 4 hari sahaja waktu korban iaitu 10,11,12 dan 13 Zulhijjah sebanyak 3 juta ekor kambing. Dengan jumlah besar tersebut, tidak memungkinkan pusat sembelihan memberi bukti berbentuk gambar atau video secara individu.

UTS Trading

Mudahnya korban secara online bersama UTS Trading

  • Paling murah dipasaran
  • Paling dipercayai dan berpengalaman
  • Servis yang pantas dan cekap
  • Menguruskan ibadah Qurban anda dari A to Z.
  • Ganjaran pahala berganda Qurban di tanah suci.
  • Sijil Digital perlaksanaan akan diberi berserta gambar dan video Proses Korban
Boleh niatkan sedekah ibadah untuk arwah, keluarga dan diri sendiri. Laksanakan ibadah qurban di tanah suci disamping berpeluang memenangi cabutan bertuah! Daftar sekarang. Tekan link dibawah untuk Whatsapp wakil kami sekarang.

Post a Comment

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama