Serum Vitamin C Annona



"Mama, bila umur yang sesuai nak pakai serum?" Tanya Diyana sambil pegang botol serum Annona aku. Dia baca apa yang tertulis kat botol tu. Then tersenyum.

"Macam best je serum ni. Boleh..."

"Yana boleh mula pakai serum bila umur Yana 20 tahun ke atas nanti. Pada usia itu, kulit masih dalam keadaan terbaik. Tak perlu guna banyak sangat produk. Serum just untuk kekalkan kelembapan kulit supaya kulit kekal sihat."

Belum sempat dia habis bertanya terus aku keluarkan fakta. (Selamat serum aku.)

"Pelembap tak cukup ke?"

Serum lebih kepada MERAWAT. Fungsi utama serum digunakan ialah untuk menambah nutrient kepada kulit sehingga lapisan paling dalam (deeper layers) di mana pelembab tidak boleh menembusinya.

Serum mengandungi bahan aktif untuk merawat kulit yang lebih tinggi kepekatannya berbanding krim dan losen. Hanya beberapa titik serum sudah cukup memberikan kesan terbaik kepada kulit kerana kepekatan bahan aktif di dalamnya yang tinggi.

Ia betul-betul target kepada masalah penuaan, pigmentasi, kekeringan melampau dan liang pori kulit yang besar. Apa yang specialnya Vitamin C Serum Annona ni?


Vitamin C
◾ Mencegah dan memperbaiki sel kulit yang rosak akibat sinaran UV matahari, jerawat dan salah pakai kosmetik.
◾Meransang penghasilan kolagen secara semulajadi.
◾ Mengurangkan tompok hitam pada kulit.
◾ Meningkatkan keanjalan kulit.
◾ Memberikan kesan cerah sekata

Glutathione
◾ Digelar 'Mother of Antioxidant' kerana kuasa antioksidannya yang sangat kuat dan mampu mencerahkan kulit yang kusam.
◾ Menghaluskan dan mengecilkan liang pori.
◾ Mengawal masalah kulit yang selalu naik jerawat.
◾ Memudarkan parut.

Asid Hyaluronik
◾ Memelihara kelembapan pada kulit
◾ Membuatkan kulit lebih licin, halus dan lebih anjal.

Ekstrak daun Saxifraga
◾ Mempunyai kesan pencerahan pada kulit.
◾ Bersifat astringent , iaitu mengetatkan liang pori yang besar.

Ekstrak akar pokok Peony
◾ Digunakan secara meluas dalam kosmetik di Jepun untuk kesan pencerahan kulit.
◾ Bersifat anti radang, ia membantu mengurangkan sensitiviti pada kulit.
◾ Memberikan kesan glowing dan menaikkan seri wajah.

Ekstrak akar pokok Skullcap
◾ Melembapkan kulit.
◾ Melindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran UV.
◾ Membantu meredakan kulit yang sensitif.

Ekstrak buah Delima
◾ Melawan penuaan dan sebagai anti kedut.


Produk Annona antara produk yang telah berada dalam pasaran hampir 4 tahun dan telah banyak testimoni yang positif diperolehi. Ianya juga telah mendapat kelulusan daripada KKM : LULUS KKM NOT161004544K.

Kelebihan Vitamin C Serum Annona untuk kulit wajah bukan sekadar seperti serum biasa, ianya mempunyai kelebihan yang sangat bagus untuk kulit wajah. Ianya mempunyai 10x ganda Vitamin C dan ia akan memberikan kesan yang lebih pantas berbanding biasa. Tiada campuran Alkohol, tiada pewarna tiruan, tiada pewangi dan sesuai untuk kulit sensitif.

Harga - RM39/5ml & RM90/15ml.

HOTLINE : 010-8424243


5 ulasan:

  1. ada kelulusan KKM nih yakin la sket nk guna

    BalasPadam
  2. Yanie pun tgh gunakan serum vitamin c ni..

    BalasPadam
  3. Nad pun suka pakai serum, sebb dia meresp terus dalam kulit dan merawat. Macam best je serum annona ni.. Siap vit c

    BalasPadam
  4. Makin muda jelita abam pakai ni. Eh jelita lak. Muda belia.

    BalasPadam
  5. Wahhh ada Vitamin C, mesti bagus ni.

    BalasPadam

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!