Minggu ni kalau anda ada urusan di bank, sudah pasti kena beratur panjang untuk selesaikan urusan anda. Bermula dengan skill hendak mencari parking.Memang mencabar kepakaran pemandu. Parking 'full' jika kita ke bank pada 'lunch time'. Sebab tu orang selalu pesan, kalau hendak buat urusan di bank, pergi awal pagi. Orang tak ramai.

Yer ada betulnya. Bank buka 9.15, jam 8.30 saya sudah menanti dalam kereta berhampiran bank. Tempat parking still banyak kekosongan. Depan saya adalah 4 buah kereta lain. Mungkin ada urusan di bank juga tu.

Berbeza pula jika saya terpaksa ke bank pada waktu 'lunch hour'. (Kalau boleh elak memang saya elak, tetapi kalau dah emergency..ehm kena redah juga) Parking confirm, tak der yang kosong. Dari dua lorong untuk kenderaan, telah menjadi empat lorong. Bayangkan!

Beratur untuk keluarkan duit dari ATM Machine pun kekadang boleh menguji kesabaran. Berapa lama masa yang diperlukan untuk anda berurusan? Rasa saya tidak sampai 5 minit. Masukkan kad, tekan number pin, tekan jumlah wang, ambil cash, ambil kad, MASUKKAN KAD DAN CASH KE DALAM POKET dan beredar. Dah selesai.

Yang menjadi lama dan agak membahayakan jika, dah sampai depan ATM Machine baru nak tercari-cari purse dalam hand bag. Nak buka hand bag jer its take time, belum nak cari purse lagi. Bila dah selesai semua urusan, time tu juga lah nak masukkan cash dalam purse. Dah confirm tindakan anda sedang di perhatikan oleh orang lain. Tidakkah mengundang bahaya. Orang dah nampak, u masukkan cash dalam purse than put in hand bag.

Hendak di jadikan cerita, keluar dari bank jer..hand bag dah kena kebas. Sebab tu, kalau bolehlah..saya ulang, kalau boleh, jangan letak beg duit di dalam hand bag. Letaklah dalam poket seluar ker, poket baju kurung ker. Kalau ada urusan di bank, tak perlulah bawa hand bag. Just be fast and simple for our safety.

2 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama