REDHA


Kredit to Google

Kali ni aku nak guna tajuk artikel ala-ala novel fixi. Satu perkataan. Berjuta rasa. Lama juga aku tak penulis dalam blog. Sejak kebelakangan ini aku sekadar kongsi satu hari satu hadis. Bukan tak ada cerita untuk dikongsi tapi disebabkan terlampau banyak cerita yang terjadi, lebih baik kita kawal mata Pena. Agar tiada hati yang terguris dengan ketajamannya. 😂

Semalam, aku kira kos yuran pendaftaran kelas tuisyen anak aku untuk tahun 2018. Cikgu tuisyen dah bagi jadual berserta harga dua hari lepas. Tahun depan, tiga orang anak aku bakal aku hantar untuk subjek matematik, matematik tambahan, fizik dan kimia. Yang sekolah rendah, aku rasa tak perlu sebab ada akak abang yang mampu membantu. Kira punya kira, wow juga jumlahnya.

Semalam juga harga petrol naik lagi. Kononnya kenaikkan mampu kurangkan beban rakyat. Yang aku nampak, beban aku bakal bertambah. Dulu baget petrol aku, 50 ringgit untuk seminggu. Kemudian naik 70-80 ringgit dan selepas ini mungkin akan naik dan naik lagi.

"Mama, ni surat senarai buku dan pakaian sukan untuk tahun depan."

Nantilah aku kira. Beri peluang untuk diri bertenang. Bila dah tenang, hati akan redha. Bila kau redha, Allah akan gantikan kecewamu dengan sesuatu yang tak pernah engkau jangkakan.


Ulasan

Leyla Nurjatiey berkata…
R E D H A
satu perkataan berjuta makna..

Self-Rewards

NetKL Network

Catatan popular daripada blog ini

CERPEN : NAFAS CINTA INSYIRAH

D'FOLIA MENJADIKAN WANITA LEBIH BERSERI DARI DALAM

AYAH GAY MALAS BEKERJA

DATO' HARON DIN, PUSAT RAWATAN DARUSSYIFA'