Salam sejahtera dan luar biasa hebat. Saya suka guna ayat luar biasa hebat sebagai motivasi diri untuk menjalankan tugas seharian sebaik mungkin. Ayat tersebut saya pinjam dari pakar motivasi tersohor, Dr. HM Tuah Iskandar al-HAJ..
                                                                     Anda luar biasa hebat..

Sambil kami menikmati makan pagi..ni kes tak sempat breakfast kat rumah..take away dan makan kat office jer..port kami, bilik meeting, entah ler macam mana terkeluar pula topik cerita hantu. Semuanya berdasarkan kisah benar. Berikut adalah ceritanya..

Lokasi : Tempat letak kereta, apartment.

Jam sudah melepasi angka 9.00malam. Suasana sekitar kawasan tempat letak kereta apartment agak sejuk pada malam itu. Disertai dengan angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa. Maklumlah selepas seharian hujan. Kelihatan kelibat 2 orang pemuda yang baru keluar dari kereta. Di belakang tergalas backpack, dah ler tu masing-masing membawa beberapa kotak hadiah sebesar pemeluk, dengan payahnya mereka berjalan menaiki tangga ke tingkat 2. Ketika tuan rumah sedang bersusah payah membuka pintu rumah..

Aunty cantik : "Wah..banyak hadiah. Birthday give ker.."
Tegur jiran sebelah yang berbangsa cina dengan ramah sekali.
Tuan rumah : "Bukan hadiah birthday ler aunty. Hadiah kahwin ni."
Aunty cantik : "Yer ker..bila you kahwin" 

Nampak sangat orang sekarang suka buat hal masing-masing. Sampai jiran kahwin pun tak tahu. Esok-esok bila nampak ada perempuan keluar masuk rumah, mula ler syak yang bukan-bukan. Pada hal mereka itu adalah suami isteri yang sah.

Tuan rumah : "Last week..kenduri di Kelantan, kampung my wife. Ini I baru sampai from Kelantan. Bawa balik hadiah dahulu sebab banyak sangat. Secara kebetulan pula my wife tak sihat. So tinggal dia kat kampung. Nanti I pergi ambil dia. Cuti masih panjang lagi."
Aunty cantik : "Eh..lu biar betul. Semalam aunty tengok rumah you cerah. Aunty ingat you ada di rumah". Riak wajah Aunty tu memang terkejut dan cuak gila.
Tuan rumah : "Aunty silap tengok ni. Seriously I baru balik hari ni." Tuan rumah mula rasa tidak sedap hati dan macam-macam rasa lagi. Dia tahu Aunty ni bukan nak create story berdasarkan reaksi spontan wajah Aunty tersebut.
Antara reaksi wajah Aunty cantik yang terkejut..eh takkan saya silap tengok..if bukan you..siapa di dalam rumah tu..

Aunty cantik : "Yer lor..maybe I silap lihat lor. Selamat pengantin baru ya." 
Tuan rumah : "Thank you. I masuk dahulu. Mau rehat. Letih lor..drive jauh. Nasib baik ada kawan mahu teman."
Aunty cantik : "Okay la..eh you jangan fikir apa-apa ya. Aunty silap tengok ni." Aunty tu cuba untuk sedapkan hati tuan rumah yang sebenarnya tengah gedebuk gedebak rentak jantungnya.

Berlatar belakangkan muzik seram..pintu rumah dibuka. Gelap gila. Suis lampu ruang tamu di hidupkan dan ketika itulah rakan kepada tuan rumah ternampak ada bebayang sepantas kilat  berlari masuk ke bilik tuan rumah. Tapi memandangkan tuan rumah masih berasa didalam keadaan cuak, macam nak percaya atau tak jer dengan cerita Aunty cantik tadi..dia mengambil keputusan untuk mendiamkan diri. Macam cerita Jangan Pandang Belakang ler pula intro cerita ni.

Akan bersambung ke part 2 sebab dah time nak balik ni. If lewat, jem pula jalan. Harap tidak ada yang marah sebab lately ni memang keadaan tidak mengizinkan untuk saya menulis. Banyak kerja yang urgent. But saya cari juga masa untuk menulis sebab saya suka menulis.


Post a Comment

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama