"SIS. ADA CONTOH TAK, APA YANG DIKATAKAN MENCARI MASALAH?"



Pernah suatu ketika, saya di minta untuk memberikan contoh kepada persoalan di atas. Hari ini baru saya berpeluang untuk menjawap kerana sibuk dengan tugasan harian yang lebih afdal untuk saya utamakan.


Nyanyian Ella ~ "Jujurlah padaku, bila kau tak lagi cinta, tinggalkan lah aku, bila tak mungkin bersama, jauhi diriku, lupakanlah aku, selamanya."

Realitinya
Zack :  "Aku bukan tak nak jujur tapi tak sampai hati untuk berterus terang. Aku masih sayang si A walaupun kini si B yang bertahta di hati."

GreenAppleKu : Orang tamak selalu rugi. Ini adalah contoh bagaimana apa yang di katakan MENCARI MASALAH.

♥ ''Pandang lah sesuatu UJIAN yang diberi oleh Allah dengan PANDANGAN HIKMAH,pasti ketenangan HATI akan dimiliki jika mula REDHA dengan apa yang telah diberi dan ditentukan oleh ILAHI...'' ♥



Nota : Okay, sambung buat tugasan utama dengan hati yang gembira.


4 ulasan:

  1. glurp.. alamak.. zack tu sebijik macam aku la.. huwaa... kena transform ni

    BalasPadam
  2. @ Zul Fattah, haha..alhamdulillah ada niat nak transform. Risau kau jer yg jadi transformer, yang terpaksa berubah -berubah dek kerana nak jaga hati awek-awek. Peace!!

    BalasPadam
  3. huhu..ya..org yg tamak selalu ny rugi :)

    BalasPadam
  4. Orang tamak selalu rugi kemudian hari :D

    BalasPadam

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!