My Instagram

TERKENANG KEKASIH LAMA?!!


Erk?!!..what pass is pass dear, kuburkan sahaja kisah silam hatta sejarah percintaan korang yang terhenti mahupun terputus di pertengahan jalan. Mulakan lembaran baru kehidupan. Nikmati kehidupan yang sementara ini, seadanya dan  di jalan yang betul. (Korang berada dijalan yang betul selagi korang mengikut garis panduan agama.) 

Jangan di kenang barang yang lepas. Bikin jiwa kacau sahaja. Si'dia' sedang bergembira dengan pasangan barunya, sementara anda pula masih meratapi, nangis sampai bengkak-bengkak mata, tisu habis satu kotak. Dan ada yang lebih parah terpaksa ambil MC semata-mata putus cinta. Erk!!! Please don't. 

Entri ni khas guwe tujukan buat kawan guwe yang tengah frust dan sesiapa juga yang berada di dalam situasinya. Be strong dear. Mendung tak bererti hujan. Kekadang hujan itulah rupanya satu rahmat dari AllahSWT. 

Kita semua selalu baca dan cakap, jodoh kerja tuhan jadi terimalah hakikat realiti kehidupan ini walaupun ianya tidak mampu diterima oleh akal kita. Hanya AllahSWT yang tahu, siapa jodoh terbaik untuk setiap hambanya. Be cool and selalu positifkan minda anda.


6 ulasan:

  1. betul tu, saya setuju. dnt look backward, move fwd.

    BalasPadam
  2. tu maknanya allah syg kan kita, dan dah tentu2 lelaki tu bkn terbaik utk kita.. :)

    BalasPadam
  3. @ Manja, itulah..kumbang bukan seekor dan bunga bukan sekuntum jer...

    BalasPadam
  4. assalammualaikum...
    NICE TOPIC... Love it..
    I pun pernah terpker mcm tu until I jmp dia.. tp Allah lebih sygkan dia..
    Kini smggu arwah meninggal kami... Kini berbekalkan memori itu aku teruskan kehidupan.. dan hanya DOA saja yang dapat temukan dan rapatkan aku dan dia..
    Mungkin member GREEN APPLE,blm melalui jika BF meninggal.. katakan kepadanya,ini smua ujian dari Allah.. ada hikmah smua ini..
    kita merancang hanya Allah yang memakbulkannyaa..
    Aku dan arwah insyaAllah bertunang pada hujung tahun ini lepas aku GRAD & konvo..
    impian tinggal impian

    BalasPadam
  5. @ Nalqah, hem, be strong dear. Allah uji kita kerna DIA menyayangi kita. Ada hikmah yang tersembunyi di sebalik setiap ujian dariNya.

    BalasPadam

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!