My Instagram

SIMPAN GAMBAR DALAM DOMPET, BERDOSAKAH?

Oh tidak..terbakar dompetku..
SOALAN

BERDOSAKAH saya jika menyimpan gambar teman wanita di dalam dompet?


JAWAPAN

HANYA sekadar menyimpan gambar teman wanita di dalam dompet tidak berdosa. Bagaimanapun, perbuatan itu menjadi dosa apabila gambar itu mempunyai unsur dan perkara haram seperti terbuka aurat, merangsang nafsu dan sebagainya.

Selain itu ada pendapat yang mengharamkan simpanan gambar berkenaan. Maka lebih baik mengelak daripada berbuat demikian.

GreenAppleKu : Mau pula dompet hilang, tidak ker kes naya orang jumpa gambar awek atau pakwe yang terbuka aurat. Boleh jadi kes ugutan kalau tak nak gambar tersebar.

4 ulasan

alinac lover berkata...

btol tu

Solihin Zubir berkata...

simpan jela pas kawen nnt.. hehe..

Mohammednajib berkata...

simpan hanya untuk kenangan.......

GreenAppleKu berkata...

Alinac lover : memang betol

Solihin Zubir : Lepas kahwin dah tak der makna nak simpan gambar, sebab dah dapat orangnya..hehe..

Mohammednajib : Cam frust jer awak ni..cuba crita kat GA.