Men's Formula Biotropics

Rutin harian sebagai tenaga pengajar dan part time grab driver memang double memenatkan. Zaman sekarang bukanlah sesuatu yang pelik kenapa seseorang itu buat kerja part time. Semua ini demi menampung kos sara hidup yang semakin meningkat.

Apa jua alasan, kesihatan diri perlu dijaga supaya diri sihat, kekal aktif dan stamina kekal tip top. Barulah tanggungjawap yang di galas dapat diselesaikan tanpa sebarang masalah. Insya Allah. 

Selain menjaga pemakanan dan bersenam, pengambilan suppliment juga perlu untuk meningkatkan kesihatan. Ada beberapa perkara yang perlu di semak sebelum mengambil sebarang suppliment. Iyalah, tujuan kita ambil suppliment nak sihat. Tak naklah sebab salah pilih, lain pula jadinya. 

Kali ni aku nak share salah satu suppliment yang suami aku dah amalkan iaitu Men's Formula. Ride dari Selangor ke Penang untuk jumpa kami sekeluarga pun beliau steady je. Alhamdulillah. 

Sampai di Penang, Hud dah ajak berbasikal. Lokasi pilihan kami, kalau tak sekitar kawasan Balik Pulau, tepi pantai Queensbay. Seronok layan view semulajadi sambil sedut udara yang nyaman. 

Men's Formula Biotropics

Apa itu Men’s Formula Biotropics 

Produk Men’s Formula Biotropics ini dihasilkan oleh Biotropics Malaysia Berhad, sebuah syarikat tempatan yang menjadi peneraju herba yang bertaraf farmaseutikal. 

Men's Formula Biotropics

Produk ini telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), Pengiktirafan Halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan disahkan selamat serta berkesan oleh USFDA. 

Dr. Ismail Tambi, pakar sakit tuan (Malaysia’s Clinical Andrologist) sendiri mengesyorkan penggunaan Men’s Formula Biotropics ini. 

6 Bahan Men’s Formula Biotropics. 

• Tongkat Ali – meningkatkan stamina lelaki
• Devil’s Thorn – melancarkan darah dalam batang zakar
• Horny Goat – meningkatkan tahap libido
• Maca Root – meningkatkan kualiti air mani
• Cordyceps – memudahkan proses sintesis tenaga badan
• Ginseng – mencergas dan menyegarkan badan

Keistimewaan Biotropics Men’s Formula 

Men’s Formula Biotropics

• Physta® adalah teknologi premium penghasilan ekstrak akar Tongkat Ali yang mudah larut, formulasi ini dipatenkan untuk mendapatkan komponen bioaktif yang sempurna. 

• Inovasi ini dipatentkan melalui kerjasama Kerajaan Malaysia dengan M.I.T. (Massachusetts Institute of Technology – USA) 

• Rumusan Physta diperkaya dengan herba tradisional lain untuk meningkatkan kesihatan. 

• Mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) 

• No: MAL16020012T 

• Diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) . 

• Nombor rujukan halal: JAKIM/(S)/(22.00)/492/2/ 1 015-11/2009 

• Satu-satunya pengeluar herba bertaraf klinikal di Asia Tenggara yang diluluskan oleh International Food & Drug Administration (USFDA) – badan berdaftar antarabangsa yang menilai keberkesanan produk-produk herba farmaseutikal. 

• FDA Regisration No : 17398346178 

Untuk maklumat lanjut dan pembelian produk, boleh singgah di akaun sosial media yang disertakan. Ada potongan harga, belian kombo, free gift dan penghantaran percuma. 


10 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. Betul kak.. Saya pun amalkan mens formula ni...

    BalasPadam
  2. boleh la belikan suami nanti. asyik selesema aje. tak boleh kena habuk, tak boleh sejuk, tak boleh panas sangat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye, Kita ikhtiar. Jaga pemakanan, bersenam dan jaga kesihatan. Jangan lupa minum air secukupnya. Semoga suami Puan kembali sihat.

      Padam
  3. This product sounds good for men. I like all the ingredients that are used in this product. Thank you for sharing your review with me.

    BalasPadam
  4. Rupanya produk Dr Ismail ye. Dulu produk di memang popular utk lelaki kan. Boleh suggest minuman kesihatan ni kat kaum lelaki supaya kekal sihat dan bertenaga.

    BalasPadam
  5. Elok juga nie untuk try. Untuk kesihatan dalaman dan luaran sekali kan. Terima kasih berkongsi ye.

    BalasPadam
  6. agak.menarik formulasinya.. nanti boleh beli dan berikan pada suami

    BalasPadam
  7. Bahan kandungan Supplement nie mmg bagus.. nampak menarik formulasinya.. boleh rekomen kat kawan2 lelaki nie..

    BalasPadam
  8. Wahh good product ni boleh boost kesihatan lelaki! Boleh improve quality of life too! Bagus la ingredients yang ada ni

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama