Memakai pelembap muka adalah antara rutin asas penjagaan wajah yang korang perlu tahu. Perlu dipakai dua kali sehari, sejurus selepas korang selesai mencuci muka. Korang boleh skip rutin step penjagaan wajah yang lain (jika mahu) tetapi JANGAN skip pemakaian pelembap. Di farmasi terpilih, terdapat banyak jenis pelembap yang dirumus khas untuk jenis kulit seperti kulit kering, kulit berminyak, kulit kombinasi dan kulit matang. 

Selit dalam minda, pelembap yang berkualiti sepatutnya tidak akan mengakibatkan kesan pedih, panas dan rasa terbakar. Jika korang terpakai pelembap atau apa-apa produk yang sebegitu, stop segera pakai. Tiada istilah ‘itu proses tindakbalas normal baikpulih kulit.’ 

Ini adalah kerana, pelembap yang baik dapat ‘mengunci’ kelembapan dan nutrien semulajadi kulit, mengelakkan daripada kulit menjadi kering, memperlahankan tanda-tanda penuaan, serta membantu mengurangkan jerawat. 

Pernah tak, muka korang berpeluh selepas memakai produk untuk melembapkan kulit? Menurut Puan Mary (master trainer Akademi Perunding Imej Profesional), jika ya berkemungkinan besar produk tersebut mempunyai tekstur yang agak berat. Dan di cadangkan agar korang bertukar kepada pelembap yang mempunyai tekstur yang lebih ringan, selalunya dalam bentuk gel atau losyen. Menyerap hampir serta-merta sebaik sahaja disapu pada kulit. Mempunyai kandungan bebas minyak (oil-free) terutama untuk kulit yang sudah sedia berminyak. Pilih pelembap yang tidak menyumbat pori-pori di mana tertulis “non-comedogenic” pada bungkusan produk. 

Aqua Whitening Cream, pelembap wajah “non-comedogenic” dan Water Based dari Hansaegee Nature.

Tekstur 
Kali ini aku nak share dengan korang mengenai pelembap wajah dari Hansaegee Nature iaitu Aqua Whitening Cream. Skincare yang berasal dari Korea. Walaupun namanya cream tapi tekstur moisturizer ini sangat light-weight. Warnanya pun bukan putih solid seperti kebanyakkan cream. Lebih kepada semi-transparent. 

Aqua Whitening Cream, pelembap wajah “non-comedogenic” dan Water Based dari Hansaegee Nature.

Pengalaman 
Semasa artikel ini ditulis, aku baru seminggu lebih guna pelembap ni. Aku guna siang dan malam. Senang, tak perlu guna 2 pelembap yang berlainan. Jimat pun iya juga. Malaysia masih berjuang membanteras pendamic Covid-19 dan kesannya kita semua sedang alami. Membeli hanya untuk barang keperluan sahaja. Banyak keinginan kena letak tepi buat sementara waktu. 

Aqua Whitening Cream, pelembap wajah “non-comedogenic” dan Water Based dari Hansaegee Nature.

Yang aku perasan, pelembap ni berbau mild lemon, sejuk tak kala ia disapu, ringan, pantas menyerap, tak rasa sticky dan mampu mengawal minyak berlebihan di wajah. Kulit aku jenis kombinasi dan sedikit berminyak di kawasan t-zone. Aku amat berhati-hati memilih produk pelembap wajah sebab jika tersalah pilih, kacau bilau muka aku jadinya. Dan sepanjang tempoh aku guna Aqua Whitening Cream, takde timbul sebarang bad reaction. Alhamdulillah. 

Aqua Whitening Cream, pelembap wajah “non-comedogenic” dan Water Based dari Hansaegee Nature.

Cara menggunakan Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream 
  • Sapu lembut krim pada seluruh wajah dan leher. Beberapa saat ‘water drop’ akan keluar. 
  • "Patting" wajah korang secara lembut menggunakan tangan. 
  • Guna Aqua Whitening Cream pada waktu pagi dan malam. 
Aqua Whitening Cream, pelembap wajah “non-comedogenic” dan Water Based dari Hansaegee Nature.

Korang boleh cuba dulu dekat tangan, tengok sama ada sesuai atau tidak dengan kulit korang. Tengok sama ada, ia beri kesan iritasi atau tidak. Kalau takda, boleh la pakai terus dekat muka. Biasalah, kulit kita ni lain-lain. 

Aqua Whitening Cream, pelembap wajah “non-comedogenic” dan Water Based dari Hansaegee Nature.

Fungsi dan Kandungan Aqua Whitening Cream 
Kandungan utama yang terdapat di dalan Aqua Whitening Cream adalah Camellia Japonica Seed Oil dan Niacinamide. Kandungan lain yang terdapat dalam krim ini juga adalah Angelica Acutiloba Root Extract, Cnidium Officinale Root Extract, Gardenia Florida Fruit Extract, Paeonia Albiflora Root Extract, Prunus Armeniaca (Apricot) Kenel Oil, Rehmannia Chinensis Root Extract dan lain-lain. 

Kelebihan Aqua Whitening Cream 
  • “Water drop” yang memberikan kelembapan pada kulit dan tidak melekit. 
  • Memberikan efek kesegaran pada kulit dengan segera. 
  • Ia mempunyai fungsi pemutih pada kulit dan dalam masa yang sama menghidrat kulit anda. 
  • Merawat kesan sunburn jika kulit terdedah kepada cahaya matahari. 
  • Mempunyai ekstrak herba supaya kulit dapat menyerap pelembap dengan lebih cepat dan berkesan. 
  • Whitening & Moisturizing effect plus formulated with Herbal extract which give deep penetrate within skin, normalize moisture level in the skin and make clearer & firmer skin.
Fungsi Camellia Japonica Seed Oil 
• Non-comedogenic, 
• Not blocking skin pores 
• Not contributing to acne 
• Membaiki kuli kering dan kulit rosak akibat terbakar 
• Melembapkan kulit sehingga ke lapisan kulit wajah paling bawah 

Fungsi Niacinamide (salah satu ingredients yang aku suka) 
• Dikenali juga sebagai vitamin B3 untuk merawat penuaan 
• Berfungsi sebagai agen pencerahan kulit 
• Memperbaiki garis kedutan halus, kulit kusam dan permukaan kulit wajah yang bermasalah 
• Mengawal minyak 
• Melembutkan kulit 
• Mengecilkan liang pori 

Selain pelembap muka, terdapat pelbagai produk penjagaan wajah yang lain. Jika korang berminat, jemput singgah ke laman sosial di bawah. Ada free gift dan free postage! Jimat banyak.

Aqua Whitening Cream, Krim Berasaskan Water Drop (50ml) 

JENAMA : Hansaegee Nature 
Like their Facebook Page : https://www.facebook.com/HansaegeeNature 
Subscribe to their Youtube Channel : https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia


17 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. bila jumpa produk yang sesuai dan berkesan pada kulit muka, memang rasa pushati dan perkongsian yang baik ni akan dapat bantu mereka yang nakkan kulit cantik dan anjal kan

    BalasPadam
  2. suka aqua whitening cream ni, lembutkan kulit

    BalasPadam
  3. fungsi memperbaiki kedutan pada muka tu mesti buat ramai yang akan guna produk ni nanti..

    BalasPadam
  4. best kan pakai aqua whitening cream hansaegee ni! Rasa sejuk je muka lepas apply

    BalasPadam
  5. Sekarang dah lama skip pakai pelembab dan sunscreen. Stok habis tp tk beli2 lagi.bolehla sis try Hansaegee ni. Muka tgh breakout :(

    BalasPadam
  6. Moisturizer memang penting, lagi bagus kalau ia tak menyumbatkan liang pori ☺️

    BalasPadam
  7. Saya pernah pakai ni dan result dia memang sangat best! Mmg recommended sangat

    BalasPadam
  8. tak pernah dengar brand ni tapi tekstur pun nampak moist je. and type water drop ni best gak eh

    BalasPadam
  9. Menarikkk.. Tak sangka ada pelembap yg bertukar menjadi water drop mcm ni. Pastu tak melekit plak tu. Boleh la try jenama ni next time 🤗

    BalasPadam
  10. Nampak best je, bolehlah I try jugak produk ini hehe.

    Kalau nak repair iphone, kilk here !

    BalasPadam
  11. this looks like a really good product for dry and dehydrated skin. i think many people with dry skin can benefit from this cream!

    BalasPadam
  12. Terima kasih atas perkongsian tips. Pelembab memang sangat penting. Kulit saya agak dehydrated, jadi saya prefer yg heavy sikit especially untuk malam. Kakau siang baru pakai yg light.

    BalasPadam
  13. Memang bagus ni, Sis suka brand dia ni, tak kiralah produk apa pun, yang Sis guna ni CC Cream, pun bagus, nanti nak cuba plak aqua whitening ni..

    BalasPadam
  14. Perghh, nampak so refreshing pakai product pelembap ni.. Suka juga part yang testing guna tangan dulu untuk tengok samada sesuai untuk kulit ataupun tidak..dulu tak terfikir pun cara ni kan..

    BalasPadam
  15. Water base memang bagus dan juga senang nak guna and nak dikendalikan lebih cepat mesra dengan muka dan juga wajah kita hurmmmm sesuai untuk kulit wanita asia..

    BalasPadam
  16. Akak nak beli! Moisturizer anti blok komedo memang akak cari. Sebab geram betul bila pori tersumbat. Produk ni pun nampak clean dan testimoni positif pun banyak. Ayohhh.

    BalasPadam
  17. wahhh nampak seperti satu produk yang bagus untuk melembapkan kulit wajah. nak kena vcuba sendiri nie. kulit kering teramat sangat

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama