Skincare Koolit from Watson. 
Penggunaan hand sanitizer yang kerap adalah salah satu punca tangan aku jadi kering. Hinggakan hujung kuku jari ada yang terbelah. Sungguh tak selesa. Dah kertu sedikit rupa tangan aku. Tak boleh dibiarkan berlarutan masalah kekeringan ni.
Adalah aku sapu losyen tapi yang tak bestnya sesetengah losyen ni akan meninggalkan kesan melekit dan ada yang meninggalkan kesan berminyak. Kesan tersebut adakalanya buat aku rasa malas nak guna losyen.

One day tu aku ternampak rakan aku kongsi produk Koolit. Dan aku tertarik dengan Calming Cream dari Koolit. Ia mengandungi licorice root extract, 'intense emollient' untuk melembutkan dan melembapkan kulit. Kiranya macam 'soothing aid' untuk kulit kering, sensitif dan iritasi.

Skincare Koolit from Watson.

Calming Cream ni memang cepat meresap ke kulit bila di sapu. Tak melekit dan tak berminyak. Memang rasa nak sapu je ke tangan dan kaki setiap malam sebelum tidur.

Kalau aku ada urusan di luar, aku akan bawa Calming Cream Koolit yang bersaiz 25ml. Tak guna banyak ruang untuk selit dalam handbag. Apa yang specialnya KOOLIT ni? 

Kelebihan produk Koolit ialah bahan utama iaitu Licorice Root Extract atau Ekstrak Akar Manis yang bertindak sebagai anti-radang. Mampu memberikan 40x antioksidan serta membantu mencerahkan kulit. Melindungi kulit sensitif, kekeringan, ruam, elergik dengan wangian atau mempunyai masalah bau badan. 

Perubahan ketara dapat di lihat selepas penggunaan selama 4 minggu. Set Koolit ni mempunyai pensijilan GMP dan selamat untuk digunakan ke seluruh badan.

3 PRODUK UTAMA KOOLIT

Koolit Body Wash 
Tanpa buih dan boleh bilas dengan tisu basah. Formulasi tanpa bilas : boleh digunakan dengan atau tanpa air. Mengandungi Vitamin E & C. Sesuai juga dijadikan sebagai makeup remover. Pewangi yang diperakui IFRA. Tanpa paraben

Koolit Calming Cream
Melembabkan kulit kering sehingga sensitif, diperkaya minyak zaitun, mempunyai vitamin E dan tanpa wangian.

Penyerapan pantas. Tak berminyak dan melekit. Sesuai untuk kulit kering yang serius dan iritasi. Mengandungi 40x antioksidan. Diperkaya dengan minyak zaitun. Kaya dengan Vitamin E semulajadi.
Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit dan selamat untuk kegunaan pada kulit bayi.

Koolit Soothing Lotion
Boleh dipakai di muka dan badan, tidak melekit, boleh dijadikan sebagai deodorant. Mengandungi vitamin E semulajadi.   

Penyerapan pantas. Tak berminyak, melembapkan kulit serta-merta. Mengandungi 40x antioksidan. Diperkaya dengan minyak jojoba. Kaya dengan Vitamin E semulajadi. Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit termasuk bayi.

Selepas Sebulan Penggunaan
Selepas sebulan lebih aku istiqomah guna Calming Cream, tapak tangan aku dah kembali normal. Dah kurang banyak dah kertu. Dan semakin sihat dan cerah la pula.

Soothing Lotion tu aku guna sebagai pelembap muka selain sapu di lengan dan leher. Sesuai pula untuk kulit wajah aku yang sensitif. 

Facebook : Koolit MY
Instagram : @koolitmy


20 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. Comelnya nama Koolit tu. Jenama ni baru eh. First time dengar. hehehe.

    BalasPadam
  2. betul tu..kerap guna hand sanitizer kulit jadi kering. menarik la KOOLIT ni. sesuai la kalau ada masalah kulit sensitif kan

    BalasPadam
  3. Wah Watsons ada produk baharu, boleh Naim pi tengok2 nanti di Jitra. hehe. Tengok macam menarik ja, harap-harap sesuai dengan kulit naim la hehe

    BalasPadam
  4. Sejajar dengan namanya bila pakai mesti rasa sejuk dan kool kan? Produk harus ada dlm bag.

    BalasPadam
  5. Yaaa betul..Sis dah belikan Mak yang krim untuk kulit kering tu, sangat bagus, Mak pun suka, katanya dah banyak hilang kulit keringnya tu..

    BalasPadam
  6. Wow this product is really good in helping those with skin problems huh.

    BalasPadam
  7. owh...untuk badan.. saya ada masalah kulit muka kering. ingatkan kalau ada range utk muka, nak la try juga ni. sebab hantu watsons.hahaha

    BalasPadam
  8. Tak pernah cuba lagi, nampak nie terus jadi teringin nak cuba. Nampak mcm best dan berkesan je

    BalasPadam
  9. Wah. Koolit ni ada banyak range rupanya. Cantik plak Rawlins tengok barisan produknya - macam nak kena try gak losyen tu sebab Rawlins perlukannya.

    BalasPadam
  10. Wow...... so Koolit is available in Watson eh? Boley lah carik Nanti. Harga dia x mahal sgt kan?

    BalasPadam
  11. Produk koolit ni sampai viral kan sebab keberkesanan sorang mamat ni pakai. Rasa nk try jugak sebab tangan pon sensitif. Selalu sgt cuci tangan naik kering dah.

    BalasPadam
  12. Ramai nad tengoknpakai produl ni.. Menarik ni sebab boleh doguna seisi keluarga. Bgus sebab tak perlu bilas, boleh guna utk mereka yang sakit dan ada kulit sensitif

    BalasPadam
  13. menarik menarik! Banyak juga produk2 keluaran Koolit ni ye!boleh lah cuba nanti 😊

    BalasPadam
  14. I have a few friends yang dah cuba product ni, feedback dia orang pun bagus bagus

    BalasPadam
  15. Jenama Koolit, nama yang sangat sepadan dengan fungsinya. Nanti nak trylah cari di Watson, mana tau boleh pulihkan masalah kulit saya.

    BalasPadam
  16. produk ni nampak menarik..boleh dapat dari watsons..yu yg best..

    BalasPadam
  17. Nampak mcm bagus produk ni. Thanks for the heads up. Nnt kita check2 ingredients dia sbb kita kulit sensitive to certains ingredients.

    BalasPadam
  18. Produk baru ye.
    Mula mula baca nama produk tu koolit, macam kelakar je.
    Bila dah banyak kali baca, rupanya produk ni bagus ye..
    Boleh la try nti.

    BalasPadam
  19. 1st time dengar pasal produk ni. thanks for sharing sis

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama