Clay Body Wash by Azyma Care

Falling in love dengan Clay Body Wash dari Azyma Care ni. First sebab krim mandian ni senang bilas. Ya, aku kalau terbeli krim mandian yang jenis lepas bilas rasa macam dok ada lagi sisa krim, aku jadikan handwash je. Serius, sungguh tak selesa.

Bila dah senang bilas, aku terus guna setiap kali masa mandi. Dannn...haaa..body wash ni memang power bab Remove Body Odor. Hari ke3, aku perasan, lepas aku buat workout... memang kaw kaw punya berpeluh tapi mana pergi bau yang kurang menyenangkan tu? Semakin yakinlah langkah aku lepas ni.

Ketiga, makin lama pakai, kulit terasa macam pakai losyen satu badan. Soft dan mana-mana kawasan kering, semakin normal. Penganti losyen ni. Bajet untuk losyen dah boleh beli lipstik. 

Ke empat, kesan sunburn di belakang tapak tangan aku kian pudar. Bab ni memang aku happy tak terkata. Tak sangka pula, this body wash bertindak balas positif merawat sunburn.

Clay Body Wash by Azyma Care

Ke lima, aku gunakan body wash ni kat Hud juga. Tepi paha kiri dia jadi kering kesan garu akibat gigitan nyamuk. Bila dah berparut terus jadi kulit kering. Nak kata panau bukan, kurap pun bukan. Hinggalah satu hari tu, aku perasan kesan tu hilang. Dah sekata kulit Hud. 

Ke enam, anak aku gi tau, gatal-gatal disebabkan eczema kat badan dia hilang. Tak perlu sapu ubat dah. Terus dia ajak share beli untuk di jadikan stok. Sebab jika beli 2 botol boleh dapat harga promosi RM100.

Mahal? Aku rasa berbaloi harga dengan keberkesanan produk yang mampu selesaikan pelbagai masalah kulit. Dialah deodorant, dialah losyen, dialah merawat sunburn, merawat kegatalan dan gigitan serangga. Mampu mencerahkan kulit dan membuang sel-sel kulit yang mati. Terserlah kepelbagaian fungsi dalam 1 Clay Body Wash ni.

Special Ingredients dalam Clay Body Wash ni ialah Kaolin Clay. Tanah liat premium yang halus dan berkualiti tinggi serta memberi kesan yang positif. Bahan-bahan lain pun memang from pure botanical extracts.

Top Ingredients
1. Kaolin Clay
2. Chamomile
3. Aloe Vera
4. Cucumber
5. Lavendar 

Special Made
Tanpa Diethanolamine
Tanpa Parabens
Tanpa Silicones
Tanpa Synthetic Colourant
Tanpa Lyral (Fragrance)
Tanpa No Animal Ingredients

Sedikit info mengenai SLS dan SLE. 

Ramai pengguna yang masih keliru dengan penggunaan bahan SLES / SLS yang terdapat dalam semua skincare produk seperti shower gel, syampu, pencuci muka dan sebagainya. 

Apa itu SLES/ SLS?

▶ Sodium laureth sulfate = SLES dan Sodium lauryl sulfate = SLS

SLS dan SLES adalah berbeza walaupun keduanya berfungsi sebagai bahan surfactent atau bahan yang dimasukkan sebagai ejen pemekat, penstabil dan bahan awet untuk ketahanan sesuatu produk tersebut. Semua produk ini akan ada SLES atau SLS.

▶ SLES lebih lembut, tidak pedihkan mata, less impact pada kulit dan tidak di senaraikan sebagai bahan larangan. Harganya lebih mahal dari SLS. Ke semua produk termasuk produk bayi ada campuran SLES ini. Termasuklah produk Azyma Care Clay Body Wash.

▶ SLS pula biasanya akan dimasukkan dalam kebanyakan produk skincare tadi. Ianya lebih kuat kesan, lebih banyak buih dan harganya lebih murah. Boleh juga digunakan, tetapi dalam kuantiti yang betul. Harganya lebih murah. Azyma Care produk tidak ada bahan ini.

▶ Untuk rujukan, pengguna boleh rujuk produk mandian bayi sekali pun akan ada SLES ini tapi bukan SLS.

▶ Produk Azyma Care Clay Body Wash berdaftar dengan NPRA, badan kawal selia kosmetik di bawah Kementerian Kesihatan. 

▶ Produk Azyma Care di kilangkan oleh pengilang yang mempunyai taraf GMP dan ISO 9001 dan U.S Food And Drug Administration yang ketat . Pengilang ini juga mengeluarkan produk terkenal lain seperti Pureen dan Carrie serta produk untuk eksport ke luar negara.

▶ Produk Azyma Care dalam proses mendapatkan dermatologist recomendation. InsyaAllah mudah mudahan, kalau dizinkan ianya akan lebih menyakinkan pengguna.

Dan ianya hasil keluaran syarikat 100% bumiputra Islam di Malaysia. Mempunyai Ahli Penasihat Syariah yang memantau perjalanan dan produk syarikat bagi memenuhi piawaian halal dan berlandaskan syarak. #BMF

Maklumat lanjut hubungi
 +6019 776 0647/ +603 6732 0647 
atau layari
atau wasap terus
https://www.wasap.my/+60197760647

Clay Body Wash By Azyma Care

21 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. Setakat yang kita guna mmg berkesan utk kita satu family. Gatal gatal pon dah berkurang dah. Anak anak dan suami pon suka pakai azyma clay ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Lya. Lepas guna Clay Body Wash ni... rasa tak nak tukar dah ke body wash yang lain. Sebab ianya all in 1.

      Padam
  2. BMF!
    anak2 aida eczema. Faham sgt la bab2 kulit sensitif ni. Ada guna one product la.
    Maybe pasni boleh bertukar ke produk ni. BMF!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tukar wak. Konfem tak nyesal. Kalau kulit kita takde apa2 masalah, dia remove body odour dan keyakinan diri kita memang up. Kulit jadi lembap macam pakai losyen.

      Padam
  3. Ramai yang review kata produk nih bagus, saya jadi teruja nak cuba! nanti nak beli juga untuk kegunaan sendiri dan family terima kasih infonye

    BalasPadam
  4. TQ atas perkongsian pasal SLS dan SLES. Sekarang tak perlu susah-susah nak cari lumpur nak cantikkan kulit. Boleh cuba produk Azyma Care ni.

    BalasPadam
  5. Aah setuju sangat. Ada sesetengah body wash tu, bila kita bilas, masih lagi bersisa.

    Bagus azyma ni senang dibilas dan ada berdaftar dengan NPRA 👍☺️

    BalasPadam
  6. Clay body wash, sounds interesting. Blh buat exfoliate sekali ya ? Thank you for sharing review.

    BalasPadam
  7. Ramai yg kata mandian nie bgus untuk mereka yg ada gatal2 pada badan.. Boleh suggestkn pda ank sedara sebab badan die alergik ngn sabun mndian biasa tue..thanks info sal azyma nie..

    BalasPadam
  8. Nak belilah utk anak bujang sis. Org bujang ni tau lah kan..badan cepat naa berpeluh..masyammm..hahaha

    BalasPadam
  9. Seems like a nice body wash can't wait to try it, glad that it's free from all the nasty chemicals.

    BalasPadam
  10. Wah. Seronok guna produk dari tanah liat Azyma ni utk satu keluarga. Sharing is caring

    BalasPadam
  11. Almost everyday I have been seeing this product review. Nak beli jugak lah

    BalasPadam
  12. Dah banyak baca review pasal Azyma Clay Body Wash ni bagus dan berkesan. Kena beli satu untuk rumah

    BalasPadam
  13. Boleh jadi pengganti losyen ni. Bagusnya. Memang tengah cari sabun yang bagus untuk kulit

    BalasPadam
  14. Ramai yg puji ttg produk ni. Katanya bagus untuk.mereka yg mengalami masalah kulit

    BalasPadam
  15. Best kan pakai, suami qaseh pun cakap dapat hilangkan bau badan

    BalasPadam
  16. Huda pun dah guna, memang best azyma care ni. terbaik untuk atasi masalah bau badan

    BalasPadam
  17. Ramai yg review produk ni. Saya belum lagi berkesempatan nak guna produk ni. In shaa Allah nnti bolehlah beli :)

    BalasPadam
  18. Seronok la kalau satu family boleh pakai sabun yg sama. Kami husband & wife pun malas nak asing2 sabun syampu semua ni hahaha

    BalasPadam
  19. o.. top ingredient dia ada Aloe Vera.. TB sukaaa.. teringin pulak nak try.. nanti nak cari jugak.. best sebab dengar ia sesuai untuk kulit sensitif.

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama