Post Top Ad

Januari 21, 2019

Bahagian Intim Berbau? Cuba tips ini.

by , in

Untuk wanita yang berumur 25 tahun ke atas. Sesuai di jadikan hadiah.
Pernah tak tiba-tiba rasa tak selesa pada bahagian intim? Bila rasa itu hadir, sedikit sebanyak boleh terganggu rutin harian. Keyakinan diri sedikit down sebab risau rasa tak selesa tersebut mungkin akan menyebabkan bau yang kurang menyenangkan timbul. 

Terdapat pelbagai penyebab dan faktor terjadinya perkara tersebut. Walau apa jua penyebabnya, jom semak tips berikut. Manalah tahu boleh selesaikan masalah tersebut.

TIPS RINGKAS PENJAGAAN BAHAGIAN INTIM
  • Cuci kawasan luar bahagian intim menggunakan air bersih berserta pembersih intim wanita Manjakani atau Soothing. Anda juga perlu elakkan penggunaan tisu basah kerana ia dikhuatiri boleh menyebabkan jangkitan kuman pada bahagian intim.
  • Gunakan seluar dalam yang bersih, selesa. Sebelum memakai seluar dalam, anda diingatkan untuk mengeringkan bahagian intim terlebih dahulu.
  • Elakkan penggunaan sabun badan untuk membersihkan bahagian intim kerana ia boleh menyebabkan kekeringan dan iritasi pada kulit.
  • Tukar tuala wanita sekerap mungkin ketika haid bagi mencegah pembiakan kuman yang mana darah merupakan medium yang sesuai untuk kuman membiak.
  • Tukar panty liner dengan kerap untuk memberi pengudaraan yang bersih kepada bahagian intim.
  • Kebersihan alat pencukur juga perlu dititikberatkan kerana bisul juga boleh terjadi pada wanita yang gemar bercukur.

Bahagian intim wanita adalah bahagian yang sensitif. Gunakan pembersih intim yang tidak mendatangkan alergik, mendapat kelulusan KKM serta diyakini selamat dengan penggunaan bahan semulajadi seperti pembersih intim wanita Manjakani dari Cosmoderm. 

RAMUAN SEMULAJADI KHAS UNTUK WANITA
Gabungan tiga ramuan di dalam satu botol untuk kesihatan intim anda. Manfaat kesihatan wanita dari ramuan tradisional turun temurun kini boleh didapati hanya dengan menggunakan Pembersih Intim Wanita Manjakani.

Diformulasikan dari tiga bahan utama, iaitu Manjakani, Sireh dan juga Kacip Fatimah memberikan kesegaran yang berterusan dan perlindungan pada bahagian intim anda.

Manjakani dan sireh yang dapat merawat keputihan dan kekeringan manakala kacip fatimah dengan ciri antiradang serta antibakteria.


CARA PENGGUNAAN
Tuangkan sedikit Pembersih Intim Wanita yang sedikit pekat ini ke atas tapak tangan yang lembap. Campurkan dengan sedikit air dan buihkan. Bersihkan bahagian intim dengan lembut. Bilas dengan air.

KELEBIHAN MANJAKANI HYGIENE WASH
  • Membantu mencerahkan dan menyamankan kulit di bahagian intim
  • Haruman yang lembut dan eksotik
  • Menyeimbangkan PH di bahagian intim
  • Membantu melegakan iritasi pada kulit
  • Rasa harum dan nyaman sepanjang hari 
  • Cerahkan kulit di celah peha bila di gunakan secara berterusan
  • ZERO Paraben , SLS dan SLES

HARGA
RM12.90 (150ml) dan  RM18.90 (375ml)

Dapatkan Manjakani dan Soothing Hygiene Wash Cosmoderm secara online di www.cosmoderm.com.my atau di outlet Aeon Wellness, Caring, Watsons, Guardian dan farmasi yang terdekat.

For More Info 

Jangan lupa 'Do follow' page Cosmoderm di


Januari 08, 2019

Minyak Zaitun Organik Extra Virgin Al' Ard.

by , in
Premium Organic Extra Virgin Olive Oil
Manfaat minyak zaitun untuk kesihatan bukan lagi satu rahsia. Ada 1001 manfaat jika nak aku kongsikan. Aku sendiri memang mengamalkan minyak zaitun dalam pemakanan harian keluarga. 

Cara aku, setiap kali selepas selesai masak sesuatu menu, aku akan tuang satu atau dua sudu minyak zaitun ke dalam masakan. Mudah dan menjimatkan kos. Anak aku dapat hirup sup ayam + minyak zaitun tanpa banyak ragam. (Bukan mereka tahu pun).

Sebagai seorang mama yang risaukan bab kesihatan, adalah 1 hari tu aku cuba suapkan sesudu minyak zaitun ke mulut anak. Yang dah remaja, tak banyak kerenah. Lagi-lagi bila aku keluarkan fakta minyak zaitun boleh cantikkan kulit wajah. Muka berseri dan wajah bebas masalah. Penuh semangat mereka telan.

Yang menjadi masalah ialah si kecil Hud. Memang tak makan fakta dan pujuk. Solusinya, aku terpaksa campur ke dalam sup, bubur nasi, kurma ayam, nasi, ayam masak kicap even dalam cucur bilis pun aku tambah. Hilang rasa bersalah aku kat Hud dan dia pun dapatlah merasai manfaat minyak zaitun sama seperti akak dan abangnya.

Salah satu jenama minyak zaitun yang pernah aku guna ialah Organik Extra Virgin Al' Ard. Rasa minyak zaitun ni aku boleh telan. Kalau tak boleh makan mentah, ada pelbagai cara lain yang dah aku kongsikan dalam artikel ni. Di bawah ni, aku kongsikan juga apa istimewanya produk keluaran Al' Ard. 
                                                                                                             
PREMIUM ORGANIC EXTRA VIRGIN OLIVE OIL 
  • Minyak Zaitun terbaik 'AWAL MUSIM' dari pokok zaitun tua mencecah hingga 500 tahun. 
  • Diiktiraf Organik & Fairtrade. 
  • Kandungan acidity dibawah 0.5%. 
  • Hasil perahan buah zaitun terbaik jenis Nabali, Room dan Souri akan dipilih dan diproses dalam tempoh 24jam selepas dipetik. 
  • Hasil tanaman dari 50 ladang di sekitar Nablus, Tebing Barat Palestine. 
  • Diproses secara perahan sejuk (cold pressed) mengikut standard piawaian International Olive Oil Council. 
  • Terdapat dalam saiz 500ml & 250ml.
Tips pemilihan minyak zaitun.
                                                   

Carta Tapisan Minyak Zaitun
                                                   
CARA PENGAMBILAN MINYAK ZAITUN
  • Di ambil secara terus. Minum 1 sudu besar sebelum sarapan dan sebelum tidur. Jarakan pengambilan air 3 minit selepas minum Minyak Zaitun. 
  • Di campur dalam makanan. Campurkan beberapa sudu dalam masakan yang telah siap dimasak atau di cicah dengan roti dan Za'atar. 
  • Sebagai sapuan pada anggota badan dan rambut. Bagi melembap dan merawat masalah kulit serta keradangan sendi dan kesan parut. 

CARA PEMILIHAN MINYAK ZAITUN YANG BERKUALITI
  • Minyak Zaitun yang berkualiti harus dibotolkan dalam botol kaca gelap supaya tidak terdedah kepada cahaya UV. 
  • Diproses secara perahan sejuk (Cold Pressed) mengikut standard piawaian International Olive Oil Council. 
  • Pembotolan Nitrogen Injection digunakan bagi mengekalkan kandungan khasiat serta mengelakkan Minyak Zaitun dari Teroksida (Oxidation). 
  • Pokok Zaitun yang lebih tua akan menghasilkan minyak yang lebih berkualiti dan berkhasiat. 
  • Pokok yang di tanam dikawasan gunung dan tanah tinggi lebih terdedah kepada cahaya dan kurang kandungan air yang menghasilkan buah yang lebih berkualiti. 
Sabun Nabulsi dari 100% Minyak Zaitun.
                                                  
100% PREMIUM OLIVE OIL NABULSI SOAP

Disebabkan minyak zaitun mempunyai kandungan tinggi antioxidants, termasuk vitamin A dan E, ia mempunyai kelebihan untuk memperbaharui dan melambatkan kesan penuaan secara semulajadi pada kulit.

Dengan menggunakan sabun yang diperbuat dari minyak zaitun, ia akan membantu untuk melindungi dan memperbaik pulih KEDUTAN yang berpunca dari pendedahan matahari, pencemaran, asap dan pemakanan yang tidak sihat. 

Bebas dari PARABENS, SLS, SLES, PRESERVATIVES, ARTIFICIAL COLOURS dan FRAGRANCES. 
  • Dihasil menggunakan kaedah buatan tangan oleh petani wanita Palestine di Nablus. 
  • Menggunakan bahan asli tanpa campuran dari bahan kimia yang merbahaya. 
  • Sesuai digunakan pada muka, badan dan rambut sebagai shampoo (sabun cecair). 
  • Terdapat dalam saiz 150gm dan 500ml (cecair).
Za'atar Blend menyedapkan perapan anda.
                                                 
PREMIUM PALESTINIAN ZA'ATAR BLEND

Za'atar adalah campuran herba thyme, bijan dan garam asli. Ia merupakan amalan pemakanan harian sejak berkurun lamanya oleh masyarakat di Timur Tengah. Keistimewaan Za'atar terletak pada herba Thyme bermutu tinggi dan segar, di tanam di atas kawasan bukit Palestine mengikut amalan pertanian yang di warisi secara turun temurun.

KHASIAT ZA'ATAR
  • Menajamkan minda.
  • Melancarkan sistem respirasi.
  • Mengurangkan keradangan.
  • Memberi tenaga.
  • Meningkatkan sistem metabolisma.
  • Menguatkan tulang.
  • Melancarkan peredaran darah.
  • Menguatkan daya imunisasi.
  • Anti kulat / fungus.
  • Mencantikkan kulit.
CARA PEMAKANAN ZA'ATAR

Za'atar boleh di makan bersama roti dan minyak zaitun. Mula-mula, cicah roti ke dalam minyak zaitun dan kemudian cicah ke dalam Za'atar.
Di taburkan ke atas makanan seperti roti, telur dadar, salad, sayuran yang telah di masak dan ubi yang telah direbus. Boleh juga di tabur ke atas doh roti sebelum dibakar.
Di masak bersama bahan mentah. Gaul bersama bebola daging atau kebab sebelum di masak atau di jadikan bahan perapan ayam, kambing dan daging lembu.

* Untuk lebih enak tambahkan sedikit Minyak Zaitun ketika menggunakan Za'atar.

Antara koleksi barang dari Al Masoud Trading
                                                      
Al MASOUD TRADING
G33A, Block 5, Laman Seri Business Park,
Persiaran Sukan, Seksyen 13,
40150 Shah Alam, Selangor

Tel: 03-5524 5570 / 019 409 5570

Dibuka Isnin – Ahad (Setiap Hari)
Jam: 11:00 pagi – 7:00 malam

Facebook 

Post Top Ad