Setiap kali BERSEDIH, hati bimbang, gusar dan gundah..saya MENANGIS sendirian di atas sejadah di tengah malam..merintih kepadaNya, sesungguhnya Allah Maha Mendengar..bersendirian itu sangat INDAH kerana masa yang ada diabadikan hanya buatNya..

Bukankah nanti kita akan menemuiNya sendirian? Kelak anak-anak, suami, adik beradik, rakan-rakan..malah ibubapa tidak dapat menolong diri kita..kita akan DITANYA seorang demi seorang..kita akan KEKAL sendirian..

Sendirian itu hanya jika kita memandang dengan mata kasar..tapi dalam pandangan MATA HATI kita sentiasa ada Allah..cukuplah Allah bagi kita dan BERSYUKURLAH kerana Allah sentiasa ada untuk kita..

p/s : "Walaupun telefon saya tidak ber'bunyi' macam orang lain, tapi saya TENANG begini.."


GreenAppleKu : Share dari wall fb seorang sahabat. Kepada yang rasa hidupnya 'lonely', tiada sahabat untuk bercerita, tiada tempat untuk mengadu,  tiada 'couple' untuk bercinta, sebenarnya anda tidak keseorangan.





3 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. yes....sllu ingt kita x pena b'sendirian..Allah sntiasa ada d sisi kita..tp kdg2 manusia ne lupa..lupa pada Allah ketika mrka senang..bila daa susah baru ingt Allah..huhu

    BalasPadam
  2. hp sy pun tak bunyi gak :)..but ok je kan.lebih tenang mgadu kt allah,dri semua org taw.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Eiza,

    Alhamdullilah...Benar dan tepat sekali...kita ada Allah yang tidak pernah jemu untuk menemani umatNYA...

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama