Ada nampak mummy happy?




Keputusan UPSR telah diumumkan siang tadi.

Shima hanya sekadar meraih seketul B, 2 ketul C dan selebihnya D. 

Sepanjang perjalanan pulang dalam kereta, ibunya cuma diam. Slip peperiksaan berada di tangan Shima Natalia Antasha Ayubella binti Kamarul Hakimin Tengku Firdausi.

Sekejap dibukanya slip. Sekejap ditutup kembali. Macam tak percaya. Itulah keputusan yang diraihnya setelah setahun berjuang di sekolah. Hampir saja air matanya mahu gugur. Namun, bila dia menjeling ke wajah ibunya yang sedang memandu, yang tidak berkata sepatah apa pun, air matanya enggan turun.

Takut. 

Takut air matanya mengeruhkan lagi keadaan. Bukan dia tak tahu sifat mummy-nya. Baran. Selaku CEO sebuah syarikat besar, dia tahu mummynya tidak ada masa untuk sakit kepala dengan result yang cukup-cukup makan tak cukup tapau balik ni. Hal di pejabat saja sudah cukup stress. 

Sampai di rumah.

Nota GreenAppleKu.

Apa jadi kat Shima? Mummy dia pukul dia ke? Untuk sambung baca cerpen korang klik link nama yang dah aku highlight kan ni. Karya Muhammad Rusydi tak pernah mengecewakan. Makan dalam kata orang.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!