My Instagram

Ibu tunggal di usia muda. Jerih perih dan manisnya.


Ibu tunggal atau janda adalah gelaran yang mungkin menjadi 'taboo' buat sesetengah wanita. Namun hakikat sebenarnya samada kita sedar atau tidak, telah tertulis semua wanita akan memegang gelaran ini bila suami kembali rahmatullah.

Kematian tidak mengenal usia. Samada yang muda mahupun yang telah berumur, ianya menjadi rahsia Allah swt. Bila kita akan menempuh kematian, hanya Allah yang mengetahui.

Sarah, telah dua tahun menjadi ibu tunggal kepada lima orang anak. Di usia 32 tahun, Sarah terpaksa menjadi ibu dan juga ayah kepada tiga anak kandung dan dua orang anak buahnya. Telah tujuh tahun Sarah mengambil tanggungjawab menjaga Anis dan Aiman. Kemalangan jalanraya menyebabkan kedua sikecil ini yatim piatu.

"Sis, please jaga anak Harith. Harith dan Hanny terpaksa turun ke kl malam ni juga."

" Ye lah kak Sarah, salah Hanny juga. Hanny betul-betul terlupa tentang surat mahkamah tu. Bila abang Harith bersungut kata dia tak dapat lagi surat dari mahkamah, baru Hanny teringat surat tu. Tengok-tengok, tarikhnya adalah esok. Nak atau tidak, malam ini juga kami kena turun kl kak."

Itulah bicara terakhir Sarah dengan satu-satu saudara kandungnya Harith. Harith dan Hanny telah pergi selamanya pada malam itu juga.

Bersambung...


Tiada ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!