Kenapa tiba-tiba mengarut pasal Amanah Saham Aurat Wanita pula ? Kerana Aurat Wanita Adalah Amanah. Anda kutip hasil pelaburannya di akhirat. Tidak perlu memasukkan duit secara bulanan untuk melabur, cukup dengan memelihara aurat di dalam berpakaian dan mengelakkan nilai saham daripada jatuh menjunam. Bila jatuh menjunam maknanya harga diri menjadi murahan dan kurang bernilai pada pandangan masyarakat. Ini tidak termasuk tanggungan dosa.

Contoh: 

Seorang wanita Melayu sengaja pakai baju sendat, dedah lurah buah dada. Kemudian rasa bangga bila orang lain tengok. Secara falsafahnya, adakah dia wanita MAHAL atau MURAHAN ?


GreenAppleKu..

Perkongsian artikel dari blog wanitamelayuseksa. Ada orang kata, nak tutup aurat ni hati kena betul-betul ikhlas, kena tunggu dapat hidayah, sebab suami tidak suruh tutup pun, sebab makayah tidak pernah suruh tutup aurat, rasa diri muda lagi dan tunggulah tua sedikit sebab nak 'enjoy' dahulu. 

Semuanya di sebabkan seseorang dan sesuatu yang menjadi penyebab kenapa tak nak tutup aurat. 

Tidak siapa peduli suruhan Allahswt yang MEWAJIBKAN wanita Islam menutup aurat.

Nota : Teruja melihat wanita Islam berbangsa Inggeris berbaju kurung dan bertudung setiap hari. Setiap hari, bukan setiap jumaat.

Katanya pada saya, " Saya amat selesa dengan fesyen ini."

GreenAppleKu : " Dan awak nampak anggun. Sedap mata memandang."
 


1 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama