CINTA TERAKHIR

TQ to Rusydee Artz





Nota : Sila klik lagu di bawah untuk lebih 'feel'. :) 


AIMAN: "Aku dengar, perempuan yang kau sangat cintai itu tak balas cinta engkau."

ZACK: "Ya."

AIMAN: "Tapi kenapa aku tengok engkau tidak bersedih pun?"

ZACK: "Buat apa aku nak bersedih? Aku hanya kehilangan orang yang tidak cintakan aku. Tetapi dia kehilangan orang yang benar-benar mencintai dirinya."


GreenAppleKu  

Tak perlu bersedih lama. Cinta itu milik Allah.

Hari ini Dia tarik rasa cinta dari hati pasangan kamu sehingga tawar hatinya. Sebab, mungkin esok atau lusa Dia campakkan rasa cinta yang lebih segar dalam hati si dia yang setepatnya untuk kamu. Semalam kamu berjalan dengan tidak cermat dan tidak berhati-hati.

Hari ini dan esok, bak kata Saiyidina Umar: "..waspadalah jangan terpijak atau memijak onak dan duri.."

Jangan kau kutip lagi serpihan kaca. Sabarlah hingga kau temukan permata.






12 ulasan:

  1. sgt suka dgn dialog tu..

    rsa mcm kena je dgn sy.. ;-p

    BalasPadam
  2. @ Solihin Zubir, ye ker, sabar yer Solihin. Moga di pertemukan dengan permata. :-)

    BalasPadam
  3. kata2 yang penuh makna.. membawa erti dalam hidup dalam hal cinta dunia...
    cinta akhirat lagi bermakna...

    BalasPadam
  4. penuh dengan makna .. cinta abadi hanya pada allah .cinta pada allah lebih agung.. cinta terakhir... cewah.. hehe

    BalasPadam
  5. ada lg ke org mcm Zack tu zaman sekarang??

    BalasPadam
  6. sedihnya...cuma kat atas nie lelaki.....saya perempuan....huhu......

    BalasPadam
  7. @ LifeFlower@su.blogsport.com, su, sekolah sampai dpt master baru main cinta yer. (Nanti kak g tahu emak kat kampung) : )

    BalasPadam
  8. @ delarocha, setiap yg tersirat telah tersurat di perancangNya. Terima dengan hati yang tenang. : )

    BalasPadam
  9. @ Jones , isshhh, ada ramai lagi lelaki yang seperti Zack. Tetapi lelaki ni kan mulutnya di hati. Mereka lebih suka berdiam.

    BalasPadam
  10. @ NURUL NADIAH MAMAT, jangan bersedih Nurul, bersabarlah hingga kau temukan permata.

    BalasPadam
  11. insyaAllah....doakan :)

    BalasPadam

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!