Heehehe...mesti korang hairan naper la mylady bermonolog..bukan apa..kekadang terpikir...ada orang yang bertelagah sekian lama, sanggup tidak bertegur sapa kerana merasakan dirinya betul...Kadang2 mylady rasa hairan..disebabkan benda yang kecil, korang sanggup hilang sahabat?

..Ermm..entahlah..mylady tak faham..kadang2 mylady rasakan, bukan orang2 yang bertelagah tu yang bermasalah untuk berbaik, tetapi, lebih kepada pihak ketiga yang menghasut...wallahualam...


Bagi mylady, why don't you forgive and forget - this applied to perselisihan faham kecik la ye, bukan yang melibatkan maruah diri atau yang sewaktu dengannya. 

Actually, orang yang meminta maaf tu, bukan bermakna dia salah, bukan bermakna dia takut or mengaku kalah to the other party, tapi, orang yang memaafkan ni, adalah lebih mulia dari orang yang dimaafkan...kenapa?..sebab itu menunjukkan dia matured, berpikiran rasional dan juga tidak suka memanjang2kan perkara2 yang remeh...come on...banyak lagi hal penting yang nak dipikirkan....yang pihak ke 3 tu pulak, tak usah lah menambahkan garam pada luka yang berdarah, end up things will get worst...kadang2 masalah yang sekecil kuman, dibesar2kan jadi la sebesar dinasour,...bila dah jadi sebesar dinasour, masing2 dah malu2 alah pulak nak meminta maaf...


*Tangan yang memberi adalah lebih mulia dari tangan yang meminta...
*Orang yang memaafkan kesalahan orang lain, adalah lebih mulia daripada yang diberi kemaafaan..

p/s : Ini artikel dari seorang blogger baru dan blog beliau telah tersenarai dalam bloglist greenappleku. Jom give support kepada tuan blog dengan cara terjah dan kasi komen sampai tuan blog tidak menang tangan nak reply..huhu..

Kepada Mylady (Klik nama tu), secara peribadinya, saya berasakan, jika setakat benda yang kecil-kecil tu, just forgive and forget ler. Hidup kita ni sekejap jer. Sepatutnya kita menceriakan hari-hari kita agar kita tampak muda sentiasa. Erk!! 


14 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. yaaaa... mengalah x semestinya kalah.. =)

    BalasPadam
  2. Chanteekkk...

    Mulut mau ringan untuk slalu mohon maaf, harini hari kita sok lusa hari org plak...

    Apapun hati mau baekk... *cam cik epal'ijau...

    ASCA

    BalasPadam
  3. to forgive and forget..saat inilah yg cuba cik aiskrim amalkan...lupuskan sdikit dmi sdikit..walupun saki-baki itu ttp ade..=)

    BalasPadam
  4. betullah kak.. Kalau benda kecik tu, tak pyh la ambik pusing sangat.. Buat kepala semak je :D

    BalasPadam
  5. @ Solihin, kekadang kita mengalah sebab dah rasa malas nak panjangkan benda2 yg tiada faedahnya.. ;)

    BalasPadam
  6. @ Tanpa Nama, terima kasih kerna sudi komen. Yer..selagi bernama manusia, kita tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Kena kuatkan semangat utk bersihkan hati walaupun payah.

    Siapalah gerangan tuan blog ni ya??? Memang misteri tanpa nama ni.
    ASCA stand for what?

    BalasPadam
  7. @ cik aiskrim, saya suka aiskrim. Saya harap awak akan kuatkan semangat utk melupakan sikap sesetengah manusia yg tidak tahu menghargai org lain. Mana boleh hilang segala kenangan silam, nak pula yg menyakitkan hati tapi life must goes on.

    Saya tahu, awak boleh.

    BalasPadam
  8. @ Akid, yer tak payah ambil pusing sebab memang buat semak kepala jer. Ganggu tumpuan kita nak tulis artikel jer..huhu..

    BalasPadam
  9. harap hidup saling memaafi.siapalah kita untuk mengadili manusia?.Jangan panjangkan dendam..nanti hidup tak keruan..

    BalasPadam
  10. Entahla green. Dia kata she already forgive me but refuse to talk to me (may be for the rest of her life) She might be forgive me but she never forget

    BalasPadam
  11. @ not irene, hope satu hari nanti hatinya di lembutkan Allah untuk ikhlas memberi kemaafan. Awak just keep cool yer..

    BalasPadam
  12. kwn sokong awk kak tp susah jgk nak komen sbb perasaan kite yg kat luar kawasan pertelingkahan tu x same ngan kite yg duk dlm kawasan pertelingkahan tu kan?....

    BalasPadam
  13. @ Ayen, memang susah tapi kita cuba yer. Hati kita akan rasa tenang setelah kita minta maaf. Terpulang pada orang tersebut untuk terima atau tidak maaf kita. Keep cool Ayen.

    BalasPadam
  14. GA..uishhh..terharu i tau tengok you bagi support sampai cenggini sekali..thanks ek..sori la hari ni baru leh komen..baru balik dari bercuti, baru la ada masa nak baca balik older posts..mekasih!!! *sebut dengan gaya alleycats*

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama