Misi

Nak beli kebab biasa dua, kebab arab satu, potato spring dua dan air kelapa. Sampai pasar malam dah hampir jam 6.30ptg. Parking dah hampir penuh. Nasib baik ada satu lot jer yang tinggal. Tetapi memerlukan skill untuk park the car sebab ruang tu just ngam-ngam. Satu kereta di depan dan satu kereta di belakang. So, kalau terro parking masuk tengah-tengah tu, the place is your. Yes..it's mine!

Terus jer terjah gi beli apa yang telah di tulis awal2 tadi. Best, orang tak ramai. So dah beli kebab sekarang nak gi beli potato spring. Kenapalah gerai mereka ni tidak di letak sebelah menyebelah. (Huhu..suka hati saya jer kan)

Yang biasa ku lihat

Selalunya di situlah tempat dua orang peminta sedekah duduk sambil mengharapkan derma ikhlas dari orang ramai yang berpusu-pusu membeli makanan. Seorang makcik dan seorang lagi pakcik. Kesian saya tengok mereka berdua. So, seperti biasalah hulurkan sedikit wang buat mereka berdua. Bukan nak tunjuk saya ni dermawan tapi naluri di hati ini, rasa cam tak best jer disaat saya sedap jer makan kebab sedangkan mereka? Nak pula mereka ni ada sindiket yang menjaga, lagilah kesian. Penat mereka berpanas dan berhujan, upah yang diterima kekadang tidak setimpal. Tertanya juga di dalam hati kecil ini, dimanakah anak-anak mereka?

Yang pelik ku terlihat, kalau boleh malas nak lihat..

Isteri kepada seseorang dan suami kepada seseorang sedang asyik berdua-dua jalan-jalan di pasar malam. Orang kalau dah mabuk bercinta ni, jauh pun sanggup asalkan dapat berdua-duaan. Bak kata ayat ni, lautan dalam sanggup ku renang.

Okay, that all, dah nak senja, kata orang banyak setan yang sedang berkeliaran waktu senja ni. Karang kalau tersampuk susah nak berubat lak. So better be fast n furios. Huhu..(Sorrylah demam tonton filem tu tak habis lagi.)


5 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. tiap2 mgu mesti p psr mlm beli bihun sup..kira paling awl le smpai 5.30 org kt psr mlm pun bru je nk kuar brg heheh

    BalasPadam
  2. sis u kenal mereka?
    hurm..kenapa begitu yew?..
    klu orang laen tengok mendatangkan fitnah kan..

    BalasPadam
  3. @Quca, kenal dik tapi sis terpaksa melarikan diri. Malas jika mereka ternampak. Kang timbul pula crita lain. Zaman sekarang nih, byk org yg dah jadi kaldai cinta. Blh rujuk artikel terbaru Sis..huhu.

    Hope kita tidak tergolong dlm isu nih.

    BalasPadam
  4. ouh..oke.. thankz.. =)
    hope gitu..tidak tergolong..

    BalasPadam
  5. Salam kunjungan.. menarik entry awak.. singgah la ke blog saya ;)

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama