Segala persoalan dan rasa tidak puas dihati yang telah lama bermain-main di fikiran mengenai isu diatas akhirnya telah dijawap dan ditulis dengan baik oleh blogger otai ini. Bahasa yang digunakan memang agak kasar. Bikin sentap hati dan fikiran yang membaca. Boleh bikin marah jika terkena pada diri sendiri. Jangan sesekali guna alasan agama untuk membenarkan dosa ya. Berikut adalah petikan entri dari Kereta Mayat untuk muhasabah semua,



Alasan kerana berniaga..


Sebagai contoh, peniaga yang bukak kedai seharian, tapi kurang pelanggan datang, bila tiba waktu magrib, Allah uji mereka dengan kehadiran pelanggan yang berbondong-bondong, merekapun dengan sengaja melengah-lengkan solat atau tinggal solat, lalu bila aku tegur, tanpa rasa bersalah telah keluarkan fatwa,” kerja pun ibadat bang, saya sedang berjihad dengan ekonomi” 

Jihad kepala kera jika tak solat! Tulah tu, pandai sangat bagi fatwa kaum kera, konon pandai ugama, tapi jika mereka mati dalam keadaan sengaja tidak solat, masuk nerakalah jawabnya!



Alasan kerana tidak bertudung..


Aku tak pakai tudung sebab aku tak nak hipokrit, ada orang pakai jer tudung, tapi bentuk badan dan buah dada pun terjojol jugak. Ustazah yang pakai tudung labuh pun kantoi ada video seks dengan warden..” 

Woi kera, jika kau tak nak pakai tudung, jangan bagi fatwa yang benarkan kau buat dosa, jika kau kera, tak kesah kau nak kaler bulu kepala dengan warna oren.., ini bukak tudung, lepas tu perasan bagus dari orang yang pakai tudung dengan membandingkan dosa mereka lebih banyak dari kau kononnya, haitt ptuihhh.., jika mereka yang bertudung buat maksiat dan tak bertaubat, mereka masuk neraka, dan jika kau yang tak bertudung tak bertaubat, juga masuk neraka, tak nak pakai tudung, diam diam sudah, dan berdoalah agar satu hari nanti akan pakai tudung, jangan jadi kera betina!


3 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. betul3

    alasan yang tak boleh pakai langsung...

    BalasPadam
  2. mas setuju...
    tak perlu gunakan agama sebagai alasan untuk kepentingan diri...
    sepatutnya kita sedaya upaya mempelbaiki diri yg serba kekurangan..
    tak perlu buat contoh orang lain dan kaitkan dengan agama...

    BalasPadam
  3. betul betul betul (sila baca ikut nada upin ipin)

    Tak nak hipokrit (tapi collect dosa)

    Untuk orang-orang sebegitu, saya doakan agar kita sama-sama muhasabah diri dan betuli diri sendiri. Berdoa agar diberikan hidayah untuk diri sendiri. Sekiranya masih melakukan dosa, bertaubatlah dan check semula solat kerana sesungguhnya solat itu menghalang kita dari perbuatan keji dan mungkar.

    Wallahualam.

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama