Terima kasih kepada tuan blog KERETA MAYAT (klik) kerana berjaya menulis dengan baik isu yang secara kebetulan saya pun tengah plan nak tulis. Suka baca artikel beliau yang panas.. buat mereka yang terasa. Saya? Im feel cool dengan artikelnya. Kata Encik Kereta Mayat..



Dulu ada surat berantai, kena edar 20 keping, jika tak edar, korang akan mati masuk neraka, maka pak pandir sekalianpun mulalah fotostat dan edar lalu merasa diri masuk shurga. wah wah wah, meriahnya ibadat (sambil geleng kepala)

(Nota kepada mereka yang slow: surat berantai takde kuasa untuk beri manfaat dan mudarat kepada manusia, siapa yang percaya maka mereka telah syirik dengan Allah, dan orang syirik boleh masuk neraka.)

Baik, surat berantai dan lama dilupakan, tapi pada tahun 90 an dulu, muncul pula email berantai, ramai pulak yang forward sebab takut masuk neraka dan jika forward kepada 50 email akan dapat masuk shurga, apa punya bodoh bangang tahap siput sulaiman jahil akupun tak tahulah..,

Ok, email mungkin tak habis duit, tapi yang lebih bangang gila babijahil adalah bila muncul pulak SMS berantai dari puak puak bengong tak boleh di tegur perasan unik yang sanggup habiskan kredit untuk SMS kepada 10 kawan yang sama bengong perasan unik macam dia jika forward pada 100 orang lagi, dah jadi bengong sesat macam MLM.

Nampaknya, teknologi jer yang berubah, (surat, email, sms,) tapi kebodohan serta kejahilan manusia tak pernah berubah, sama macam mayat yang tak berubah walaupun keretamayat sentiasa berubah ke arah kebaikkan ehem, ehem....

Ini adalah kerana sikap malas belajar ugama bertanya, dan jika ada yang sudi tegur, terus korang emosi dan kutuk balik si penegur dengan cara serang peribadi, apa punya bengong jahil tak tahulah aku nak cakap..

Duit 10 sen, dari korang forwad SMS bodoh tu, lebih baik derma kat aku, boleh aku buat isi minyak keretamayat. woha!

Ps: Kepada mereka yang perasan tidak slow: Jika nak relpy SMS guna perkataan 'bodoh', pastikan si penerima bukan orang slow, dan sila guna common sense.

GREENAPPLEKU : Gelak guling-guling baca artikel kali nih. Pernah dapat surat ni tapi saya malas nak keluar rumah g photostate. Alhamdulillah, Allah selamatkan saya dari syirik kerana rasa malas saya tersebut. Amin.

Satu lagi, En. KeretaMayat tak daftar nuffnang pun walaupun follower dah beribu. Betul-betul blogger otai nih.

11 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. kwn slalu gak dpt mende tu sume tp nasib baiklaa x termasuk dlm golongan b**** tu,hehe...Lg satu nak tnyelaa nape kwn nak log masuk nuffnang x boleh2,pelik betullaa...

    BalasPadam
  2. Password dan email dah ditaip ngan betul ker. Tak blh silap sikit, susah nak masuk.

    BalasPadam
  3. Email dah betul,password pun betul tp xleh jgk.Boleh tlg x kak.....

    BalasPadam
  4. pernah dapat time2 sekolah dulu ..hiraukan terus ..ase nak sepak je yg antar ..haha betul syirik

    BalasPadam
  5. yup betul sgtlah tu...tak penah layan benda2 camni

    BalasPadam
  6. urmm mungkin en kereta mayat tak berminat kot ngan nuff? :) tp mmg laa saye kalau dpt email o sms suh forward mmg tak de mase nakw at..malas..:P

    meh ke rumah..
    ~like mother like son~
    keep in touch ye..♥♥♥

    BalasPadam
  7. dah sah benda tu syirik..orang bodoh je percaya ^_^

    BalasPadam
  8. sy x percaya surat berantai selagi benda 2 tak di publish secara rasmi kepada umum :)

    10 Wanita Paling Disukai Lelaki Didunia

    BalasPadam
  9. Sms berantai paling canggihkan.. tapi.. boleh forward mesej tu.. asal edit dan buang ayat yg boleh memesongkan akidah seperti "Jika anda tidak sebarkan, anda akan ditimpa musibah" itu ayat paling sot.. ahakz..

    Entri Lelatest
    Ku Bertanya Dan Tertanya: Dari Lelaki Buat Wanita

    BalasPadam
  10. Kereta mayat adalah inspirasiku dalam berblogging :)

    BalasPadam
  11. What!!! mcm tak percaya. Hami Asraff drop komen, em..awak juga salah seorg antara blogger inspirasi saya dlm menulis artikel.

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama