Ini betul-betul boleh bikin ramai perempuan marah nih. Sapa yang berani kata cam ni nih. Sedap jer kata, perempuan adalah senjata syaitan.


Kejap, iklan buku terbaru dipasaran..


RM14.50
PTS BOOK


Kisah seorang remaja yang mahukan sebuah skuter idamannya. Namun, demi mencapai hasrat dan impiannya demi memiliki sebuah skuter, dia terpaksa berusaha keras dan mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan PMR dan itu adalah syarat yang ditetapkan oleh ibu bapanya. Namun, lama-kelamaan, Iman merasakan yang dia tidak perlu mengharap dan belajar bersungguh-sungguh hanya kerana mahu memiliki skuter idamannya. Dia sedar bahawa ilmu itu penting dan perlu ikhlas dalam belajar, bukan hanya mahu mendapatkan ganjaran semata-mata.

Selain itu, timbul juga pelbagai konflik antara Iman dengan kawan-kawannya.



Okay, iklan dah habis, berbalik semula kepada tajuk panas hari nih..


Memang terasa seperti hilang kesabaran bila ada yang sesedap rasa mengeluarkan kenyataan seperti itu. Tetapi be cool girl, kita lihat kenapa dan apa punca dan masalah yang menyebabkan tercetusnya kenyataan di atas. 


Kenyataan tersebut dari En. Kereta Mayat..

Maka korang orang perempuan, kena beringat, jangan sampai setan jadikan korang sebagai ‘senjata’..
Aku bila terpandang wanita yang cantik dan seksi, yang memakai baju yang nampak ‘lurah neraka’ di jalanan berkata “oh! Kasihan kepada senjata setan ini…, lalu tundukkan pandangan dan membaca doa terlihat perempuan”
(jauhilah aku dari fitnah wanita dan azab kubur)

Nampak beriman dan baik aku kan? Huh, cuba wanita cantik macam Sonale bandre goda aku di tempat tertutup, kat luar hujan lebat, bini pulak datang bulan, huh! meremang bulu janggutku, tercabut kopiah, dan masuk neraka aku agaknya.. naduzubillah.

Aku berlindung dari ujian godaan seks..oh!

Aku sekarang ni pun dah dapat anak perempuan, bila besar jadi senjata syaitan jika aku tak didik betul betul.., bahaya-bahaya.. (kepada Allah aku memohon pertolongan)

Untuk pengetahuan korang wahai orang perempuan sekalian, orang lelaki boleh naik nafsu untuk bersetubuh adalah pada bila bila masa dan mampu stim dengan alasan yang simple sahaja, so korang kena jaga betul betul bila berurusan dengan orang lelaki, mereka orang lelaki ni, dengar suara orang perempuan dah naik stim, belum lagi bab tengok, tak tengok, just imagine pun boleh stim, kalau korang bagi peluang pada lelaki untuk pegang korang, bersedialah untuk masuk neraka dunia dan neraka jahanam!!

Dan ada orang lelaki yang boleh inzal just dengar suara perempuan dalam telepon.., so korang orang perempuan bila dah bergayut lama lama dengan lelaki apa akan jadi? Huh bila masuk cerita bab dalam kain, jadi senjata setanlah korang-naduzubillah..

Kalau rasa tak puas membaca, sila klik sini.



14 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. tak nak lah jd senjata setan .
    tak nak la jd pempuan cenggitu .
    tak nak tak nak

    akan diusahakan .btw green apple ni lelaki kah .kupikirkan seorng gadis =.="

    BalasPadam
  2. @ miss..saya gadis ler, tu kan gambar saya d situ..

    BalasPadam
  3. wuuu... gempak la entry tu..sgt berilmiah..btw, mmg org pts ke? cmne nk hantar karya ek? heee...

    dulu pts ad suruh sinopsis & first chapter tp smpai skang x d pape berita pun :(

    BalasPadam
  4. @ Mr. vampire, guwa bukan orang PTS, tapi guwa suke beli buku2 from PTS, tentang karya awak tu, cuba awak email kpd mereka semula, tanya status terkini. Log aje laman web mereka. Peace..

    BalasPadam
  5. saya tak mau jadi senjata setan :(

    BalasPadam
  6. sangat bersangkut paut dgn ayat "perempuan fitnah dunia"..

    BalasPadam
  7. ayatnya agak keras tapi terus fokus ke tujuan. sekarang boleh dikatakan zaman penuh zina, manusia berlumba-lumba nak dekatkan diri dengan zina..tak caya?jgn melenting..diam dan lihat alam sekeliling anda..

    er..betul ke GA?

    BalasPadam
  8. sentence no. 5 tu seramm.

    itu mcm kaa org lelaki

    BalasPadam
  9. @ manjeamusyuk, orang lelaki ni memang penuh misteri yekkkk...so kitalah kena ikut apa yg telah disyariatkan dlm Islam, such tutup aurat, bertudung, tu semua ada hikmahnya.

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum.

    Jadi kalau tak nak jadi senjata syaitan, sama-sama lah kita jaga aurat kita. InsyaAllah dijauhkan kita dari perkara buruk yang sering berlaku di akhir zaman ni. :)

    BalasPadam
  11. SALAM, WAHAI ORANG ISLAM, BERSIHKAN HATI DARI MENUDUH SESEORANG MELAKUKAN XINA DAN SEBAGAINYA
    SEKIRANYA TAKUT PEMBALASAN DARI ALLAH SWT KE ATAS DIRIMU ATAU KELUARGAMU, TIDAK TAKUTKAH KAMU KEPADA LAKNAT ALLAH ? ......OLEH ITU, BERSABAR DAN TAQWA IMAN, LUPAKAN YANG LALU. BERDOALAH UNTUK KEJAYAAN SELURUH KAUM DALAM ISLAM DAN MELAYU ISLAM. LAGI....ISU JENAYAH :
    ISLAMLAH SEPENUHNYA MASING MASING KAUM ( SEDANGKAN SESAMA ARAB KAUM ANSAR DAN MUHAJIRIN SALING MEMELIHARA KAUM MEREKA KERANA ISLAM ), INIKAN PULA KAUM BERBAGAI BANGSA
    DI SEMENANJUNG TANAH MELAYU SERTA MALAYSIA UMUMNYA. ISLAM ITULAH MUDAH DAN SELAMAT serta tidak mementingkan diri/puak sendiri (berkorban) untuk Allah SWT dengan ikhlas,

    JUSTERU ITU , MESTILAH PERTAMA TAMANYA DIWAJIBKAN PERUNDANGAN BARU BAGI MENCEGAH PUNCA TAMAK, RIAK, TAKABBUR,,HASAD DENGKI, KHIANAT, FITNAH, SOMBONG , MEMBENCI DI SEMUA PERINGKAT SETIAP MANUSIA KHUSUSNYA ISLAM SEBAGAI CONTOH NEGARA ISLAM. UNDANG UNDANG BARU ITU TIDAK LAIN DARI MEMATUHI HUKUM ALLAH SWT SEBAGAIMANA AMARAN DARI FIRMAN ALLAH SURAH NUH AYAT 71, BERMAKSUD:

    " SETIAP KAUM MESTI ADA GOLONGAN AGAMA (KHALIFAH MELAYU )..SUPAYA TAQWA KEPADA ALLAH..."

    Ringkas kata : KAUM MELAYU ADA KHALIFAH DARI KAUM MELAYUNYA , TIAP TIAP KELUARGA MELAYU WAJIB ADA KHALIFAH DARI KELUARGANYA MELAYUNYA SENDIRI DAN TIAP TIAP RUMAHTANGGA MELAYU WAJIB ADA KHALIFAH MELAYUNYA !

    JANGAN ADA LAGI PUTAR BELIT UNTUK MENYEBABKAN KEPENTINGAN PERIBADI/PUAK/BANGSA MANAPUN TERHADAP AMARAN DARI ALLAH SURAH NUH TERSEBUT, KERANA HANYA NABI MUHAMMAD SAW YANG SESUAI BERKAHWIN DENGAN PEREMPUAN BANGSA LAIN IAITU QIBTI (JAJAHAN TAKLUK EMPAYAR ISLAM ) DAN PEREMPUAN YAHUDI MESIR ANAK NABI HARUN AS KERANA MEMPUNYAI MUKJIZAT DAN WAHYU DAN BERUPAYA MENYELESAIKAN SEMUA MASAALAH.

    OLEH ITU FATWAKANLAH SUPAYA :



    " KAHWINAN BENGSA SENDIRI " ATAU K B S.

    DIHARAP PARA ULAMA' DAN MUFTI ISLAM JANGAN JADI DAYUS ATAU PENGECUT UNTUK MUZAKARAH TENTANG HAL TERSEBUT.( Manusia bukan kartoon , biarlah tiada sedikitpu lawak dalam hal Islam )

    INSYAALLAH, TIADA LAGI JENAYAH. WASAALAM.

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama