TAJAMKAN PEMIKIRAN ANDA DENGAN..


berbaring tenang. Ya, pemikiran kita dapat diransang dengan berbaring dalam keadaan tenang. Sebagai seorang blogger, tidak kiralah anda blogger baru mahupun blogger otai, kadangkala kita mengalami sindrom 'kekeringan idea'. Jari menari nak juga menaip sesuatu tapi idea tidak kunjung tiba..blurr seketika.

Lakukan ini : Baring dengan kaki diangkat ke atas. Boleh juga kaki anda di lapik dengan beberapa biji bantal. Menurut Dr. Darren Lipnicki daripada sekolah psikologi di Australian National University, yang telah menjalankan kajian tentang bagaimana 'neurotransmitter' dilepaskan. Kajian dilakukan ke atas 20 orang peserta yang diberikan soalan-soalan sambil berdiri dan berbaring. Manusia lebih bijak dan kreatif ketika berbaring berbanding berdiri.

Saya pernah amalkan semasa hendak tidur, kaki diluruskan dan dilapik 2 biji bantal. Tujuannya hendak menghilangkan stress pada kaki sekaligus dapat melancarkan peredaran darah. Sambil baring dalam posisi yang amat tenang itu, memang betul, pelbagai idea muncul di fikiran..


3 ulasan:

  1. nak cube la malam nih..... tq :) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    BalasPadam
  2. @ lemolemo and fathiah..jangan terlena udah ler..huhu..

    BalasPadam

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

DISCLAIMER

Ini adalah blog peribadi. Sebarang PRINT SCREEN adalah dilarang kecuali dengan kebenaran penulis.
Penulis tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli, secara sengaja atau tidak sengaja. Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah jika terdapat maklumat tambahan, bukti atau fakta yang lebih sahih.
TERIMA KASIH.