berbaring tenang. Ya, pemikiran kita dapat diransang dengan berbaring dalam keadaan tenang. Sebagai seorang blogger, tidak kiralah anda blogger baru mahupun blogger otai, kadangkala kita mengalami sindrom 'kekeringan idea'. Jari menari nak juga menaip sesuatu tapi idea tidak kunjung tiba..blurr seketika.

Lakukan ini : Baring dengan kaki diangkat ke atas. Boleh juga kaki anda di lapik dengan beberapa biji bantal. Menurut Dr. Darren Lipnicki daripada sekolah psikologi di Australian National University, yang telah menjalankan kajian tentang bagaimana 'neurotransmitter' dilepaskan. Kajian dilakukan ke atas 20 orang peserta yang diberikan soalan-soalan sambil berdiri dan berbaring. Manusia lebih bijak dan kreatif ketika berbaring berbanding berdiri.

Saya pernah amalkan semasa hendak tidur, kaki diluruskan dan dilapik 2 biji bantal. Tujuannya hendak menghilangkan stress pada kaki sekaligus dapat melancarkan peredaran darah. Sambil baring dalam posisi yang amat tenang itu, memang betul, pelbagai idea muncul di fikiran..


3 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama