12 WAJAH DI PADANG MAHSYAR (PART 2)



Zaman sekarang ni, cerita tentang zina, hari-hari dah masuk dalam suratkhabar. Couple dengan couple, cikgu dengan murid, bos dengan pekerja dan dah tak terkejut bila baru-baru ni, hakim mahkamah syariah pun di tangkap berkhalwat. Rasanya cukup setakat itu, GA buat intro..kalau panjang lebar nanti ada yang bosan pula. Kepada yang tersalah langkah, U turn semula ke jalan yang benar, pintu taubat masih terbuka..


Barisan kedua


Diiringi dari kubur dalam keadaan terbalik dengan kepala kebawah dan kaki ke atas. Allah SWT berfirman: "Mereka adalah orang yang berzina, maka inilah balasannya, dan tempat kembali mereka adalah neraka..."




Begitu juga dengan kes anak derhaka. Setakat bunuh ibu atau bapa ketika mereka tengah solat..hemmm berita tu selalu ada dalam kosmo, harian metro dan dalam stesen tv. Sampai ke tahap kita yang mendengar dan terbaca ni..dah tidak rasa terkejut. Mana silapnya yer? Untuk anak yang derhaka ni..


Barisan ketiga


Diiringi dari kubur dalam keadaan tubuh mereka penuh dengan sopak dan kusta. Allah SWT berfirman: "Mereka adalah orang yang derhaka kepada kedua ibubapanya, maka inilah balasannya, dan tempat kembali mereka adalah neraka..."







4 ulasan:

  1. Hm, takutnya kalau kalau bangkit nnt dalam golongan yang begini...

    na'uzubillah..

    BalasPadam
  2. semoga kita tak tergolong dalam golongan yang begitu..amin

    BalasPadam
  3. ish..keluar dr kubur dlm keadaan hina..moga kita tak tergolong dlm golongan ni..

    BalasPadam
  4. Tapi kan kawan-kawan, benda ni lah yang banyak manusia zaman sekarang buat..

    BalasPadam

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!