My car..cun habis kan..hahahaha..


Sebenarnya idea untuk entri ini dah lama berada di fikiran. Cuma tidak ter'enter' jer. Apa yang ingin saya tulis ialah sikap pemandu hari ini yang semakin kurang kesopanan dan kesusilaan semasa memandu di jalan raya.


Kereta mencelah. Dah macam ular kena bedal, bila di lihat dari belakang. Asyik tertekan pedal break jer kereta lain bila tuan celah ni mencelah. Kejap ke kiri kejap ke kanan. Jangan terbabas udah ler.


Kereta potong. Yang ni pula asyik nak memotong jer. Dia dah tak kira apa line. Semua di potongnya. Agak-agak tak lepas mulalah nak mencelah masuk ke barisan yang sepatutnya. Saya tak beri peluang. Lantak kau lah. Ni sebab dah marah sangat. If ikut nak cepat semua orang nak cepat sampai ke destinasi but take your turn dan jangan bikin orang lain susah.




Terangak-angak/ terhegeh-hegeh/ kurang confident/ terlebih confident. Semua situasi tersebut biasanya kita akan jumpa semasa kita hendak tukar laluan mahupun beri laluan kepada pemandu yang lain. Memang mengugat kesabaran dengan tahap level pemanduan seseorang. Sabar..sabar..




Berangan/ mengelamun. Bila berhadapan dengan this situasi, we have to be more careful and care. Lampu isyarat sudah kita beri, tanda kita akan tukar laluan dan masuk ke kiri. Di belakang kereta sebelah kiri, ada penunggang motosikal memandu sebelah kiri kita juga. Sebab saya kata care..belum tentu lagi dia lihat lampu isyarat kita tu dek kerana dia mungkin sibuk bersms, bercouple mahupun berangan.


Hope 1 day nama saya ada di sini..hahaha..


Betullah, memandu memerlukan kesabaran yang tinggi. Jika tiada kesabaran boleh menyebabkan pelbagai kes yang berlaku. Bila dah terjadi sesuatu kemalangan tak kiralah kecil mahupun besar, jalan dah jem. Jadilah pemandu bijak. Merah tanda berhenti, kuning please perlahankan kenderaan anda. Semoga kita semua selamat sampai ke destinasi yang dituju dan selamat juga duit kita.




Red Bull Rookies (Female Driver)







2 Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

  1. yup,teringat dgn pesan org tua2 dlu 'org yg bsabar pasti akan dpt kemenangan' :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

No proper ID, no proper comment, down you go the spam drain. Receiving happy vibes!

Terbaru Lebih lama